Auteur Topic: Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen  (gelezen 37776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #25 Gepost op: 21 mei 2012, 09:46:03 »
Rick en Michiel,

Dank voor de reacties.

Michiel - Voor wat betreft de reclames op het laatste huis: dit huis is nog onderhanden en betreffende reclames worden inderdaad door betere reclames vervangen. Ik heb meer dan genoeg voorbeelden uit tijdperk III op mijn PC staan.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2012, 13:49:18 »
Beste Forumgenoten,

Hierbij weer een voortgangsupdate.

Allereerst het opknappen van een bushokje. Een geel dak en een grondplaat die gedeeltelijk ontbreekt. Weggooien? Neen!



Zie hieronder het resultaat. Het dak heeft een ander kleurtjes (realistischer), nieuwe grondplaat van styreen aangebracht en zoals op de foto zichtbaar is, heb ik een paal geplaatst waar t.z.t de bekende H in komt van bushalte.




In ??n van mijn vorige postings schreef ik het volgende:
In elkaar gezette huisjes weatheren is een zeer tijdrovend klus! Binnenkort moet ik van een huisje regenafvoerpijpen van een andere kleur gaan voorzien. De rillingen lopen me nu al over de rug!

Ik heb lang nagedacht en heb e.e.a uitgeprobeerd met Sc*tch tape en tot mijn verrassing een geslaagde toepassing zoals zichtbaar op onderstaande 2 foto?s.




Het volgende huis ? allereerst zoals het huis uit de door kwam en vervolgens hoe ik e.e.a geweatherd heb. Bij dit huis heb ik voor het eerst een witte dry brush.






Het tweede huis:





De stenen van dit huis zijn nogal wit uitgeslagen!  :D

Ben net begonnen met een kleine goederenloods dus wordt vervolgd!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2012, 14:26:35 »
Hoi Johan,

Heel mooi gedaan. Ik denk dat iedereen in het begin gaat rillen om een huisje te "verouderen".
Maar als je eenmaal daarmee bent begonnen en je ziet het resultaat, dan ga je gewoon daarmee door.
Je hebt de slag te pakken, zie ik. Geweldig en een gemeend proficiat.
Zoals Tom al zo vaak heeft gezegd (dacht ik): gewoon doen en niet te veel denken.
Johan, ik blijf je zeker volgen

Met groet, Roel
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #28 Gepost op: 1 juni 2012, 16:14:33 »
Ziet er allemaal weer goed uit, begrijp alleen niet helemaal wat je met dat Sc*tchtape hebt gedaan, wil je dat eens uitleggen.

Hoi Johan,

Zoals Tom al zo vaak heeft gezegd (dacht ik): gewoon doen en niet te veel denken.
Johan, ik blijf je zeker volgen

Met groet, Roel


Ja ik zeg ook nog weleens iets verstandigs :D

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #29 Gepost op: 1 juni 2012, 16:24:15 »
Ziet er allemaal weer goed uit, begrijp alleen niet helemaal wat je met dat Sc*tchtape hebt gedaan, wil je dat eens uitleggen.

Beste Tom,

Met de tape heb ik het huisje afgeplakt, waardoor ik zonder de rest er onder te smeren, de regenpijp een andere kleur kon geven. Soms bibber je weleens of schiet je uit en dan zit alles onder de verf.

Maar misschien zijn er andere mogelijkheden en dan hou ik me aanbevolen!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #30 Gepost op: 5 juni 2012, 20:04:52 »
Beste Forumgenoten,

In de laatste posting heb ik aangegeven dat het volgende projectje een goederenloods zou worden. Ja, ik ben er mee bezig maar dat vergt meer denkwerk dus tijd. Tussendoor heb ik weer een huisje onderhanden genomen. In deze bijdrage wil ik stap voor stap laten zien hoe ik dit huisje verziek ehhh ik bedoel lekker ouder heb gemaakt.


Allereerst weer een foto van het huisje zoals ik het uit de (opslag)doos heb gehaald.


Eerste handeling is het plakken van de loodstrippen (aluminiumfolie) aangebracht met houtlijm.


Om de plasticlook van het dak te ?verbergen? verf ik het dak met de kleur kastanje (T*lens Decorfin universal satin - 433 kastanje). Op de foto is de verf nog nat!


Lessons learned: daarna breng ik mosgroen aan door een wet wash. Waarom? Doe je het later dan overheerst het mosgroen.
Na het mosgroen komen nog een aantal laagjes (andere kleuren) er overheen en is het mosgroen in de eindsituatie subtiel aanwezig (toegepast is R*vell aqua color donkergroen mat ? 13639).


Volgende laag een wet wash met grijs (T*lens Decorfin universal satin ? 717 grijs). De dakkapellen heb ik met dezelfde verf grijs behandeld.


Daarna heb ik met een dry brush (heel subtiel) oranje/bruin en wit aangebracht. Hier heb ik de tubetjes van de *ldi gebruikt ? de kleuren Titanium White en Burnt Sienna.

Tot op heden alleen het dak! Vanaf hier worden de voorzijde en achterzijde van het huis onderhanden genomen met een wet wash grijs (heel dun) en een dry brush wit. Met dezelfde materialen als hierboven beschreven.


voorzijde wet wash grijs


voorzijde dry brush wit


achterzijde wet wash grijs en dry brush wit


Als laatste heb ik karton aan de binnenzijde ingebracht en op enkele plaatsen gaten er in gesneden zodat wanneer de verlichting brandt niet het gehele huis verlicht wordt.

Zoals hierboven is beschreven is een voorbeeld. Bij andere huisjes heb ik weer andere kleuren gebruikt zodat er een variatie van kleuren in de straat ontstaat.

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #31 Gepost op: 5 juni 2012, 20:46:19 »
Ziet er allemaal weer geweldig uit.
Het weatheren gaat je goed af.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2012, 09:42:05 »
Het komt mij wat overdadig over zeker dat dak,ik zou wat dakpannen weer wat kleur geven dan krijg je het effect van hee er zijn nieuwe tussen gelegd.
En misschien de dakkapellen wat bewerken met een beetje groen als aanslag en drybrush zwart als veroudering.
Verder ziet die voorkant er piko bello uit hoor,ben benieuwd naar de volgende update.

Mvg Frans

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #33 Gepost op: 7 juni 2012, 12:00:44 »
Beste Frans,

Dank voor je reactie! Het eerstvolgende gebouw daar ben ik mee aan het "experimenteren". Ik neem je commentaar ter harte.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2012, 09:01:20 »
Beste Forumgenoten,

Dit keer heb ik een huisje en een hotel onderhanden genomen, allereerst het huisje.

Het komt mij wat overdadig over zeker dat dak,ik zou wat dakpannen weer wat kleur geven dan krijg je het effect van het er zijn nieuwe tussen gelegd.

Ik heb bij onderstaand huisje bewust er voor gekozen om links en rechts enkele andere dakpannen qua kleur op het dak te leggen (zowel licht- als donkergrijs).


Terwijl ik de foto?s plaatste zag ik dat het woord ?MARKT? en de reclame te plastic overkomen en dit zal ik nog aanpassen. Helaas kan ik de winkelwaar in de etalage niet veranderen, dit heb ik in het verleden te goed gelijmd.


Het volgende is een mooi hotel (althans dat vind ik) van kibri.  Eerste foto zoals het hotel eruit zag voor het weatheren.


Het gele gedeelte van de muren heb ik niet behandeld; zodra dit hotel op mijn (toekomstige) baan komt te staan, zullen er stellingen geplaatst worden waar schilders bezig zijn de muur te schilderen.

Ik heb bij ??n dakkapel de dakpannen niet geweatherd (de dakpannen zijn net vernieuwd). Op ??n plaats heb ik donkergrijze dakpannen geplaatst. Daarnaast heb ik de richels van de nokpannen met een zwarte dry brush behandeld.

En misschien de dakkapellen wat bewerken met een beetje groen als aanslag en drybrush zwart als veroudering.
De groene aanslag zit praktisch bij elk huisje / dakkapel erop maar is op de foto minder goed te zien.









Ik zal weer eens in de doos snuffelen wat het volgende wordt wat onderhanden genomen gaat worden.

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #35 Gepost op: 14 juni 2012, 16:56:43 »
Beste Forumgenoten,

Dit keer heb ik een Schnellimbiss (patattent) en een station onderhanden genomen.

Allereerst de patattent in de jaren zestig zelf gebouwd en hoog nodig aan een upgrade toe. Hieronder de foto zoals het gebouwtje eruit zag.


Na de upgrade een Schnellimbiss welke in de omgeving van het station een plaatje zal krijgen.



Ik hoop dat de patat er nu nog steeds lekker smaakt!  ;D

Hieronder een aantal foto?s van het station ? Kibri 9532. De afwerking met posters en stationsborden zal plaatsvinden bij het plaatsen op de baan. Dit station heb ik medio jaren 90 gekocht en in elkaar gezet.

Allereerst hoe het station in originele staat eruit zag (2 foto?s).





Het schilderen van het dak en de dakgoten geeft gelijk al een ander gezicht!


Naast een zeer dunne wet wash van mosgroen is het dak verder behandeld met een paar kleuren pastelkrijt. De perronoverkapping en perron is daarentegen alleen behandeld met pastelkrijt. De perronkarretjes staan al gereed voor het vervoer van goederen en post.  ;)


De achterzijde van het station. Op de traptreden kun je duidelijk zien waar het meest gelopen wordt.


Onder de perronoverkapping heb ik een lampje aangebracht (had graag een ledstrip aangebracht maar dat was helaas niet mogelijk). Het lampje laat ik branden met 12v en is dus minder fel. Tevens heb ik nog op 3 plaatsen in het gebouw lampjes aangebracht welke ik ook op12v laat branden.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #36 Gepost op: 14 juni 2012, 17:06:09 »
Hoi Johan, dit is weer een hele verbetering, je zou nog kunnen overwegen iets van een interieur in je Schnelimbiss te bouwen, denk dan aan gum als makkelijk bouwmateriaal ;)

Groetjes Michiel

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2012, 06:25:35 »
Beste Michiel,

Dank voor je advies!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2012, 13:24:59 »
Beste Forumgenoten,

De volgende 3 gebouwen welke een opknapbeurt hebben gehad.

Allereerst een ?schuur? van een houtzagerij welke een behoorlijke gedaantewisseling heeft ondergaan. Behoudens het dak (plastic grijs) was de gehele schuur plastic beige. Het hoofdgebouw zal ??n van de volgende keren aan de orde komen.






Dan vervolgens een stookgebouw:








Als laatste ? een machinefabriek dat wil zeggen het hoge deel ervan; het weatheren van het lage deel heb in posting 22 al laten zien.








De volgende gebouwen staan alweer gereed om onderhanden genomen te worden.

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2012, 14:25:36 »
Hi Johan,

Mooi gedaan man.... alle huisjes zien er prima uit!
Ik heb nog een tip voor loodslab. Knip een lege tube open van b.v. tandpasta en keer deze binnenstebuiten. Even goed schoon maken met warm water en dan kan je er smalle strookjes van knippen (snijden wil ook wel lukken). De strookjes laten zich prima vormen door ze aan te drukken met een stevig kwastje of een oude tandenborstel. De kleur is ook gelijk goed.

Ik gebruik de oude tubes ook voor het maken van b.v. golfplaten voor dakjes. Hiervoor gebruik ik een plastic golfplaat als model waar ik de tube op leg en dan tamponeer met een kwast (of tandenborstel) ;D ;D

Ga zo door.....
 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2012, 20:24:57 »
Beste Pierre,

Mooi gedaan man.... alle huisjes zien er prima uit!
Dank!

Ik heb nog een tip voor loodslab. Knip een lege tube open van b.v. tandpasta en keer deze binnenstebuiten. Even goed schoon maken met warm water en dan kan je er smalle strookjes van knippen (snijden wil ook wel lukken). De strookjes laten zich prima vormen door ze aan te drukken met een stevig kwastje of een oude tandenborstel. De kleur is ook gelijk goed.
Ik zal mijn wederhelft vragen om tubes te sparen maar de meeste zijn bij ons van plastic dus zal wel even duren!

Ik gebruik de oude tubes ook voor het maken van b.v. golfplaten voor dakjes. Hiervoor gebruik ik een plastic golfplaat als model waar ik de tube op leg en dan tamponeer met een kwast (of tandenborstel) ;D ;D
Ik zal deze in gedachte houden.

Zo zie je dat een ieder zijn eigen werkwijze heeft. Gelukkig hebben we dan zo'n mooi forum waar we deze zaken kunnen uitwisselen!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2012, 21:48:19 »
Johan,
Waarmee fixeer jij het pastelkrijt dat je gebruikt?  Haarlak?? Of gebruik je geen fixeer?


Idd is het uitwisselen van ideeen en tips het grote voordeel van het forum. Top!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2012, 21:51:44 »
Waarmee fixeer jij het pastelkrijt dat je gebruikt?  Haarlak?? Of gebruik je geen fixeer?

Beste Pierre,

Ik gebruik geen fixeer!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #43 Gepost op: 26 juni 2012, 17:06:22 »
Beste Forumgenoten,

De volgende serie gebouwen welke opgeknapt en geweatherd zijn.
De kleine Locloods zal dienstgaan doen als herstelwerkplaats voor met name het nevenbaan materieel. Ik had graag de deuren willen laten open gaan door middel van servo?s maar er is helaas te weinig ruimte voor het plaatsen van een servo.





De watertoren kan wel een opknapbeurt gebruiken. Vanuit ARBO technisch oogpunt is op het tussentableau een hekwerkje aangebracht.




Een mooi Pola huis is het volgende slachtoffer. De muren heb gelaten zoals ze door Pola in het verleden zijn geleverd.




Het kolenpark wat bestemd is voor de nevenbaan komt als puzzelstukjes uit de verhuisdoos. Een uitdaging om hier ??n geheel van te maken.


Allereerst worden de hoofddelen op een styreen plaat gelijmd. Tevens wordt in het midden stukjes opgevuld met styreen.


De rails van de kolenkarretjes wordt met elkaar verbonden.


Het kolenpark is klaar om op de baan gezet te worden. Het aankleden met kolen zal plaatsvinden na plaatsing op de baan.




Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2012, 14:39:18 »
Beste Forumgenoten,

In posting 38 van dit draadje schreef ik:
Allereerst een ?schuur? van een houtzagerij welke een behoorlijke gedaantewisseling heeft ondergaan. Behoudens het dak (plastic grijs) was de gehele schuur plastic beige. Het hoofdgebouw zal ??n van de volgende keren aan de orde komen.

Hieronder komt het hoofdgebouw aan de beurt. Ook dit gebouw krijgt een complete gedaantewisseling. Allereerst de foto's zoals het gebouw was en daarna zoals het geworden is. Het gebruik van de kleur lichtblauw voor de wanden is nieuw voor mij maar dat is wel goed bevallen.







Als tweede een stellwerk (seinhuis). Zoals op de eerste foto zichtbaar is miste het stellwerk aan de linkerzijde het onderste deel. Na de maatvoering bekeken te hebben, heb ik van styreenplaatjes (restantstukjes) van 1 mm dik een nieuwe voet gemaakt met daarop een paar traptreden. De onderste plaatjes heb ik niet geschilderd aangezien deze onder het ?maaiveld? liggen. Seinwachter Herr Preiser heb ik getracht eruit te krijgen om te schilderen maar het geheel is te goed gelijmd!







Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #45 Gepost op: 10 juli 2012, 19:17:23 »
Beste Forumgenoten,

De afgelopen week heb ik een drietal gebouwen opgeknapt, allereerst een stellwerk oftewel een seinhuis.

Wat moet ik met 4 seinhuizen? Nee, niet weggeven! Twee staan al in dit draadje, de vierde staat nog in de originele verpakking en moet nog in elkaar gezet worden. Dit seinhuis wordt binnenkort afgebroken kortom gereed voor de sloop!






Een kraan voor het goederenstation.




De steengroeve ladingsbunker (althans zo noemt mijn zoon het). Dit gebouw heb ik volledig geverfd om de plasticlook eraf te halen. Daarna behoorlijk vies gemaakt, helaas komt dat niet goed over op de foto.






De bodem van verhuisdoos 2 komt behoorlijk in zicht oftewel het einde nadert van het opknappen / verouderen van de gebouwde huisjes. Wat jammer, ik begon er net lol in te krijgen!  :D

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2012, 19:56:06 »
Hoi Johan,

Jij blijft ook maar aan de gang h?. Nog even en je kan het hele forum van huisjes voorzien. ;)

Een tijdje geleden had je problemen met het maken van ruitjes met barsten. Ik ben bij mijn laatste projectje ook op zoek gegaan naar een oplossing hier voor. Ik vervang de bestaande ruitjes voor een stukje blister verpakking. Hier kan je met een breekmesje scherven uit snijden of "barsten" in snijden. Werkt echt erg goed. Zie rechter deur op de foto.

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2012, 19:58:42 »
Beste Pierre,

Dank voor de tip! Overigens zijn deze huisjes plus wat nog gebouwd moet worden voor mijn toekomstige baan.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #48 Gepost op: 23 juli 2012, 11:50:45 »
Beste Forumgenoten,

Aangezien ik nog een aantal huisjes miste, ben ik op zoek gegaan en ja wel er is nog een derde doos met huisjes (gelukkig een kleinere als de twee andere dozen). Uit de derde doos moeten nog enkele huisjes onderhanden genomen worden.

En dan kom je nog een doos (met doosjes) tegen!



Voorlopig hoef ik me nog niet te vervelen!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Gebouwen (huisjes / fabrieken etc.) opknappen
« Reactie #49 Gepost op: 14 augustus 2012, 15:44:44 »
Beste Forumgenoten,

Hierbij weer een update deels van bestaande gebouwen en deels nieuwe.

Allereerst een oude kraan welke op het depot komt te staan (roestig en versleten)




Ter vervanging van bovenstaande kraan is een nieuwe kraan aangeschaft.


Vervolgens een fabriek van Auh*gen  http://www.auhagen-shop.de/popup_image.php/pID/32480/imgID/0] 12 228[/url] De kleur geel heb ik wel veranderd. Daarnaast heb ik het gebouw zo gemaakt dat deze zowel als ??n geheel gebruikt kan worden alsmede als 2 losse gebouwen.






Hieronder een tweetal gebouwen welke bij het depot komen te staan.




Soms heb je na het bouwen van een gebouw weleens delen over. Zo ook dit keer, na het bouwen van bovenstaand gebouw , had ik het geluk een waterkraan over te hebben. Wel moet ik de kolom en de vloerplaat zelf maken maar dat is weer een leuke ?uitdaging?.


Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III