Auteur Topic: boom  (gelezen 2597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moddel gek

  • Gast
boom
« Gepost op: 10 maart 2012, 11:41:50 »
van welk draad maak je een boom ::)

Riny

  • Gast
Re:boom
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2012, 12:09:15 »
Kijk hier maar eens.

Een uitgebreid verslag (workshop) van Tom.
http://www.modelspoorh0.nl/forum/index.php?topic=235.0

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:boom
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2012, 12:30:33 »
Ik kreeg de zelfde vraag van Gerben via PB en heb hem het volgende antwoord gestuurd:
Citaat
Hoi Gerben, ik maak geen bomen van draad, ik maak bomen van diverse uitgebloeide bloemen van sommige vetplanten en onkruid en struiken. Dat is gratis, groeit in alle vormen, soorten en maten en is een mooie basis. Deze spuit ik dan in met spuitlijm die je goedkoop bij de action kan kopen. In die lijm strooi ik dan of gelijk de vlokjes die het blad na bootsen of eerst wat Heki wild gras als er maar weinig takken zijn, dat wildgras gaat dan als kleine takjes dienen. Deze moet je dan nogmaals inspuiten met spuitlijm en dan als nog in strooien met de groene vlokjes  of ander strooisel wat je als bladeren gebruikt( er zijn heel veel soorten en kleuren te koop en die zijn allemaal bruikbaar). Hier kan je daarna nog haarlak overheen spuiten om te zorgen dat het goed vast zit.

Ik denk dat er 1 ding wat jij als beginnend hobbyist zou moeten onthouden: Onthoud dat voor alles wat je wilt maken er verschillende manieren en materialen zijn en dat er geen goede of foute manier is.

Verder zou ik zeggen kijk goed om je heen bij alles wat je doet want de meeste modelbouw materialen liggen direct in je omgeving voor het oprapen.

Groetjes Michiel