Auteur Topic: Deuren enkelvoudige locloods  (gelezen 4591 keer)

Offline Kees

• Stationchef
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Deuren enkelvoudige locloods
« Gepost op: 12 december 2011, 23:33:25 »
Ik heb een enkelvoudige locloods op de baan staan en op de esu servodecoder nog 1 adres vrij (de 1e drie adressen zijn voor de grote locloods)
Dus probeer ik nu de loods te voorzien van mechanisch te openen en sluiten deuren.

Als ik een trekstangetje monteer en ik bedien 'm met de hand lijkt het openen en sluiten te werken.
Als ik er van de week aan toe kom en e.e.a. gaat via het servootje en het werkt goed laat ik het weten.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Deuren enkelvoudige locloods
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2011, 07:19:17 »
Beste Kees,

Interessant hoe je dit opgelost hebt; ben benieuwd naar het vervolg!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2011, 20:19:45 »
Ik heb de bediening van de deuren veranderd, omdat bij het sluiten er teveel spanning op de deurscharniertjes kwam.
Het verenstaal is te dik en dunner had ik niet. dus heb ik het systeem aangepast.
Zoals het nu zit komt er totaal geen spanning op de deuren en heeft het servootje het ook makkelijker.
In het midden van de trek/duw stang zit wel een geleider anders gaan de deurtjes niet goed dicht.
De deurbediening van de ene deur is een fractie langer omdat de deurtjes niet tegen elkaar sluiten maar de ene valt over de ander,
een soort sponning zeg maar en deze wilde ik indien mogelijk origineel houden dus vandaar.

nu nog een beetje verven, kliederen en weatheren binnen en buiten en dan kan ie op de baan

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2011, 00:40:11 »
Slim gevonden en knap bedacht.
Zo komt er idd minder spanning op zowel de deuren als op de servo.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2011, 20:09:43 »
Dit is z'n plekje

Gr. Kees

Riny

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2011, 08:37:22 »
Dat wordt een mooi hoekje als dat nog eens naar werkelijkheid wordt ingevuld.
Super uitgevoerd Kees.