Na een tijdje twijfelen of ik vergevorderde diorama's hier ook zou laten zien of niet heb ik besloten dit wel te doen. Dit betekend wel dat jullie een groot deel van de bouw en de voorgeschiedenis gemist hebben. Om dat nu allemaal nog hier te posten word wel heel erg veel werk en daarom doe ik dat door middel van links die deels ook al in mijn voorstel topic staan.
Dit diorama heeft als thema een met opheffen bedreigt lijntje dat nu op een buurtbus achtige manier word ge?xploiteerd net als bij de lijn op Hp Guissen het geval is. Dat lijntje kruist op het diorama een fictieve zijtak van de Lippe bij een oude stuw( vandaar de naam).

De eerdere bouw van dit diorama kunnen jullie
hier vinden en meer info over de B?rgerBahn Westfalen Ruhr is
hier te vinden.
Dinsdag avond kon ik niet achter m'n pc dus toen ben ik maar eens met dit diorama bezig gegaan. Ik heb toen de flat van stukjes bruin papier voorzien en die daarna niet dekkend met een grijzige verf overgeschilderd om staalplaten na te bootsen. Terwijl dit aan het drogen was heb ik het structuur behang dat de basis voor het water vormt geschilderd met een mix van donker blauw( had ik beter niet kunnen doen), zand, roest en een grijs/groene kleur die ik voor diep water gebruik. Door het blauw moest ik meer andere kleuren gebruiken als de bedoeling was, want water is nu eenmaal niet blauw maar meer tussen allerlei grijs en groen tinten tot plaatselijk zelf oranje. Na nat op nat schilderen en mengen heb ik dan een redelijk goede kleur gekregen en hier heb ik gister 2 laagjes hoogglans vernis overheen gedaan met het volgende resultaat;

Wat nu nog moet gebeuren is het (af)bouwen van diverse balkons met daarbij het plaatsen van het nodige hekwerk en de randen rond de flat verder afwerken maar dat alles kan pas na de beurs.
Groetjes Michiel