Auteur Topic: Nostalgie  (gelezen 3940 keer)

Offline Kees

• Stationchef
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Nostalgie
« Gepost op: 4 december 2011, 18:44:26 »
Gezeten op een zomers terrasje met mijn ega vorig jaar, aan de praat geraakt met een paar dames. Afijn om een lang verhaal kort te
maken, een maand later beland bij de broer van een van de dames en voor 25 euro een doos met o.a. deze marklin kraan en een lokje (de 3000) gekocht.

Het lokje is ondertussen digitaal en de kraan was na een paar avondjes de-en monteren weer als nieuw(met gebruikmaken van onderdelen van mijn eigen niet meer te repareren identieke kraan).

M'n Sinterklaas gedichten waren klaar en de kado's ingepakt dus op zoek naar het defecte oude transportbandje.
(daar speelde ik als 10-jarige al mee) dus die is nu zo'n 45 jaar oud.
Na een middagje hobbieen loopt ook deze weer als een zonnetje. Ik heb er gelijk maar ledverlichting in gemaakt. Dus eigenlijk heb ik nu na 45 jaar het setje weer compleet
waar ik vroeger mee begonnen ben.
De transportband moet ik nog verder onderhanden nemen en samen met de kraan weatheren en nog een plekje creeren op de baan, maar
dan heb ik een echt nostalgie hoekje.

Gr. en een leuke Sinterklaasavond allen.
Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Riny

• Gast
Re:Nostalgie
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2011, 19:03:19 »
Beste Kees,

Zo ziet men maar, "wie wat bewaard,.............. die heeft wat".
Heb ook nog dergelijk antiek liggen/staan en altijd leuk om terug te zien.

Ben benieuwd naar je "nostalgie hoekje" wat eraan zit te komen.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2011, 23:49:22 »
Ik heb door een plateautje weg te zagen achter de locloods een plekje kunnen maken waar de kraan en de transportband kunnen staan.
Ik ben van plan om de bodemplaat van de kraan te laten verzinken in de bodem.
ik zit er ook aan te denken om een soort kast in metaalkleur (met een inspectieluik voor de monteur) om de motortjes te maken waardoor ze uit het zicht zijn.

Wordt vervolgd, Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Riny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2011, 20:09:33 »
Goh Kees,

Het gaat nog eens wat worden met jou, toppie.
Zie er leuk en "ouderwets" uit.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2011, 20:56:58 »
Hoi Kees,

Mooi plekkie gevonden. Leuk h? hoe je van oud materiaal toch leuke dingen daarmee kan doen op de baan.
Succes verder met de baanopbouw.

Met groet, Roel  :)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.