Beste Modelspoorders,
Vandaag weer update aangaande de bouw van de H0 fabriek,
Zoals in posting 8 weergegeven:
Iets anders dan wat ik toe nu gedaan heb en een scheur in die muur lijkt me ook wel wat (met zwarte dunne gelpen of oost indische inkt)!
Ik ben aan het zoeken geweest hoe ik de scheur in de muur het beste kon (na)maken.

Allereerst met Oost-Indische inkt een ?lijntje?getrokken op een muurdeel. Dit is niet echt ideaal want je ziet als het ware het lijntje op de muurleggen.

Vervolgens heb ik in een muurdeel een gleufje gefreesd; daarna het plaatje geverfd, met een dun pennetje Oost-Indische inkt aangebracht en vervolgens het muurdeel verouderd.

Zie hier het resultaat!

Hier een detailfoto van een hetgeen ik de afgelopen week heb gemaakt.
Welke verf heb ik waarvoor gebruikt:
T*lens Decor fin zijdeglans:
433 Kastanje:Om de goudgele muurdeeltjes te voorzien van een normale steenkleur.
717 Koudgrijs:Om de goudgele muurdeeltjes te voorzien van een normale steenkleur + de voegen aan te brengen met een wetwash op de muurdeeltjes + met de tamponeer methode de kozijnen te vervuilen.
700 Zwart:Om de muurdelen ?vies? te maken met de drybrush methode + met de tamponeer methode de kozijnen te vervuilen.
Acrylverf (goedkoop pakket van Ald*)
Lemon yellow: De voegen voorzien van een groene aanslag met een wetwash op de muurdeeltjes.
Burnt umber:Om de muurdelen ?vies? te maken met de drybrush methode.
Leaf green:Om de muurdelen van groene aanslag te voorzien met de drybrush methode.
Onderstaand een drietal foto?s van de 3 muren welke ik tot op heden gereed heb!

De volgende activiteit is het aanbrengen van poedertjes om de muren wat viezer te maken!
Groet,
Johan