Auteur Topic: Wagons geweatherd  (gelezen 1689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Wagons geweatherd
« Gepost op: 23 september 2011, 00:44:54 »
In het kader van wat doe ik op een gewonedoordeweekseavond ben ik zo af en toe met de kwast een aantal wagonnetjes te lijf gegaan.

Ze krijgen eerst een goede wasbeurt want ze moeten goed schoon en ontvet zijn om later vuil te worden gemaakt  ::)

De goederenwagon





Het dak is nog niet voldoende geslaagd maar ja oefening baart kunst.

De rongenwagons





stuk voor stuk







Er zijn nog enkele wagons te gaan zoals een ketelwagon. Dat is weer een hele uitdaging maar daar gaan we wel weer op oefenen.
Ook de personenrijtuigen komen aan de beurt, de onderstellen zijn iig alvast geweatherd van de donderbussen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:Wagons geweatherd
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2011, 10:06:38 »
Beste Tom,

Je bent een ware meester-modelbouwer aan het worden, mijn complimenten, ik doe het je niet na.
Ik weet het, het is een kwestie van durven en gewoon doen, maar toch,.......................
Daarbij is het ook een pracht van een prikkel voor andere modelspoor hobbyisten om iets dergelijks ook eens uit te proberen of gewoon te gaan doen.

Nee, nee, ik heb hier echt veel bewondering voor.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Wagons geweatherd
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2011, 18:57:17 »
Het is net wat Riny zegt, je moet het gewoon doen, niet denken dat kan ik niet want dan was je de boel er gelijk weer vanaf.
Het maakt de modellen zoveel levendiger.
Ik wil er nog wel eens wat meer over vertellen, maar dat kost nog even wat tijd en die tijd kom ik momenteel een beetje te kort.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Wagons geweatherd
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2011, 19:06:43 »
Beste Tom,

Ik ben het met Riny roerend eens dat de wagons er schitterend uit zien. We gaan je toelichting in alle rust afwachten!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III