Hallo forumgenoten, tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb

maar dat komt omdat de modelbouw op een heeeeel laag pitje stond.
Sinds een paar weken dus weer oan de geng met... wijlen de Wilhelminatoren van Valkenburg in zuid-Limburg.
Als geboren en getogen Valkenburger was ik zeer ontsteld en verdrietig toen ik het nieuws hoorde van de instorting, dat kon niet, een icoon, weg

Als eerbetoon heb ik een model gemaakt in de schaal 1:100. Naja, mijn 3d printer heeft het meeste werk gedaan...
Geen echt bouwverslag dus, alleen wat plaatjes....
Zo zag ze er uit in betere tijden

En toen dit....

Ik heb geen afmetingen, tekeningen of andere informatie behalve dat ze ca. 30m hoog was met bovenop een verlicht rood kruis van ca. 5m hoog.
Door wat geknutsel met mijn 3d programma en foto's van het internet kon ik toch een redelijk concept opstellen van de onderliggende verhoudingen.

En van daaruit de details zo goed en zo kwaad mogelijk proberen na te bootsen.

Dan het echte 'werk'

's-Avonds was het kruis rood verlicht, als je dan thuis kwam en dit 'zwevende' kruis in het donker zag en dan wist je dat je thuis was

Ik ga proberen dat ook voor elkaar te krijgen, het kruis heb ik 'uitgehold' waarin straks ledjes komen en een deksel erop.
Nog geen idee hoe dat eruit gaat zien maar we zien wel

En dan voorlopig het eindresultaat, er moet nog e.e.a. gevuld en bijgewerkt worden en het kruis dus verlichten

Even ter vergelijking

Op naar een volgend project.
Jack