Auteur Topic: Ervaring gevraagd: powerpack voor Roco hippel  (gelezen 175 keer)

Offline Luud

• Perronmedewerker
  • **
  • Geslacht: Man
Ervaring gevraagd: powerpack voor Roco hippel
« Gepost op: 15 januari 2026, 12:16:15 »
Ik ga me eraan begeven: inbouwen van een powerpack in de Roco Hippel.
Ik heb er twee, beide digitaal. Een door vorige eigenaar ingebouwde decoder, lokje was niet voorbereid, een een met decoder waar lokje wel voorbereid is.
Nu mijn vraag: ik wil decoders en powerpack gebruiken van Train O Matic.....Gezien ik niet weet welke decoders, ga ik voor combi, dus bestaande decoders eruit.
Zijn er ook Cv aanpassingen nodig als dit setje is ingebouwd of werkt dit ook als ,,plug en play"? ik bedoel de cv's hoger dan CV8.
Welke ervaringsdeskundigheid kan mij helpen dit tot een succes te maken?? (en als het geen succes word, een succesvolle ervaring  :)
Ik hoor het graag......
Spoorse Groeten
Luud.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Ervaring gevraagd: powerpack voor Roco hippel
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2026, 10:55:59 »
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Luud

• Perronmedewerker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2026, 14:39:43 »
Dank Anne, ik heb de decoder en powerpack besteld. Ik heb jou link geopend en een deel gekopieerd naar chat gpt. Handig als je engels en duits wel voldoende zijn voor conversatie, maar technisch vertalen wel wat hobbeltjes heeft.
De train o matic decoder en powerpack zijn onderweg.....laat me verrassen.
Dank voor het toesturen van de link......
Spoorse Groeten
Luud.

Offline Luud

• Perronmedewerker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 19:04:16 »
Vandaag de decoder en powerpack binnen gekregen...een middagje knutselen..het solderen van de powerpack op de decoder is wel een friemeldingetje. ..draadjes goed leggen en hopen dat het past, want veel ruimte is er niet. Gelukkig gaat het kapje mooi dicht, de lampjes functioneren en hij kruipt over de baan en de wissels. Een heel verschil......Helaas is de hele cabine opgevuld. Ik heb het lokje gekozen wat niet digitaal voorbereid is, deze heeft iets meer ruimte door het ontbreken van de printplaat.
Spoorse Groeten
Luud.