Auteur Topic: Geintje met een BR103  (gelezen 1991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Geintje met een BR103
« Gepost op: 12 februari 2022, 22:43:04 »
Ik heb een tijdje geleden een heel oude N loc (ik denk een BR103) gekregen met de mededeling hij is niet meer lekker aan de praat te krijgen maar misschien heb je er wat aan voor onderdelen. Hij lag helemaal uit elkaar en alles zat bij elkaar in een plastic zakje. :o  Ik heb maar eens de moed genomen alles netjes uit te zoeken en te sorteren.



Op een paar kleine onderdeeltjes na was hij wel aardig compleet. Het motortje los bleek wel stroefjes te draaien maar liep wel en op de print had iemand zich uitgeleefd met een soldeerbout van een dakdekker of zo. :( Dus eerst maar eens alles schoongemaakt in een badje met wasbenzine. Het hele onderstel weer in elkaar gestoken en de print opgeknapt. En drupje olie en wat proefrondjes laten rijden. Als nieuw!!



De kap was ook erg vies en verkleurd. Daar moest ik dus ook wat mee. Nou heb ik van iemand van een ander forum ooit eens twee DB I.R rijtuigen overgenomen en er op M.P nog twee gevonden. Geen idee wat ik daar nou voor moest zetten als loc. Ik kreeg ineens een gek idee. Als ik deze BR103 er nou eens voor hang in een aangepast jasje. Zo gezegd zo gedaan.

Met een wagon als voorbeeld eerst maar eens een verfje zoeken.



Het heel licht grijs klopt wel aardig maar heeft wel twee lagen nodig om mooi te dekken.



Het blauw klopt bijna maar mist een heel klein beetje rood.



De lichtblauwe bies is alle drie de kleuren door elkaar.


En dan maar dapper kwasten tot het naar mijn zin is.



Ach … je probeert een wat.



Later meer ... ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Geintje met een BR103
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2022, 10:41:54 »
Een ware metamorfose, knap gedaan! :o

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Geintje met een BR103
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2022, 12:56:44 »
Mooi setje geworden, Pierre.
En ach, wat nou RAL? Met een beetje mengen kom je een heel eind met de kleuren, zie ik.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geintje met een BR103
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2022, 17:06:46 »
Een ware metamorfose, knap gedaan! :o

Dankjewel Bert.

Mooi setje geworden, Pierre.
En ach, wat nou RAL? Met een beetje mengen kom je een heel eind met de kleuren, zie ik.

Dankjewel Rob.
Ik zoek gewoon een kleurtje uit die er bij in de buurt komt Rob en dan is het een kwestie van bijmengen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/