Voor de koppelingen kun je kiezen uit de "breedbek koppeling" zoals ik hem meestal noem, dat is het onderste deel van de 4 delen die je ziet. Of voor een NEM schacht met een erin te schuiven koppeling, dat zijn de middelste twee delen in dezelfde tekening. Het bovenste deeltje heb je altijd nodig.
Het locomotiefje is standaard voorzien van een "breedbek koppeling", zo komt het uit de doos. De wagonnetjes die ik heb zijn voorzien van een NEM schacht en ze kunnen al aangehaakt worden aan het locje, zonder aanpassingen.
Dan is nog de vraag hoe het locje op z'n kop te houden tijdens en na het loschroeven...
Of je koopt bijvoorbeeld dit.
Dat is een handig hulpmiddeltje, dank voor de tip.
Ik zou ze lekker in de doos laten zitten.
Mijn ervaring is dat na het aanbrengen je bij ieder rondje op je baan moet gaan zoeken waar de onderdelen liggen.
Komt op mij over als dat ze niet op de juiste wijze zijn aangebracht.
Roco levert ze niet voor niets los in een zakje, bij het model.
grt Piet.
Of, zoals eerder in dit topic opgemerkt: men laat de keuze over aan de eigenaar

Dat het nadien niet meer in het doosje past, is toch geen bezwaar? Waarom zou het terug in het doosje moeten kunnen? In geval van verhuisplannen kan ik me dat goed indenken, maar een andere reden kan ik niet bedenken. Op de vele youtube filmpjes die ik bekeken heb staan de treintjes en locs of op de baan of ernaast.
Aanvulling:
In het zakje zitten ook 2 gewichten en dankzij een youtube filmpje begrijp ik dat die toegevoegd kunnen worden om het locomotiefje meer gewicht te geven. In geval dat de wielen geen goed contact kunnen houden met de rails. Die gewichtjes worden geplaatst boven de aangedreven as werd in dat -duitstalige- filmpje uitgelegd.