Auteur Topic: Brawa 40862 G10  (gelezen 1522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Brawa 40862 G10
« Gepost op: 22 november 2021, 19:50:13 »
Beste,
Misschien wordt het een beetje vervelend maar na lang googlen kwam ik nog een KPEV G10 uitvoering tegen die erg naar mijn smaak is .
Alleen heb ik nooit van dit merk gehoord
De volgende omschrijving staat erbij:     

BRAWA 40862 H0 Goederenlocomotief G10 Digital EXTRA, P.St.E.V., Ep. Ik
Bedrijfsnummer: 5683
Hall DC Digital EXTRA Locomotief geluid geïnstalleerd heeft rookgenerator decoder Doehler & Haass Voertuig grotendeels gemaakt van metaal Lengte over buffer in mm 217.4 Minimale straal 360 mm PluX22 4 Zelfklevende banden Locomotief heeft vliegwiel massa Twee-licht Pieksignaal Interieurverlichting Korte koppeling kinematica


Kan ik met deze zonder problemen rijden op mijn Roco geoline baan  met Mausbesturing

Mvg Hans

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2021, 22:59:06 »
Brawa is onder de 2-railers een merk wat gewaardeerd wordt, mooi, maar kan daardoor "gevoelig" zijn, als ik het goed begrijp heb je twee "extra" soorten, waarvan ik niet weet wat het echt inhoud, als jij er zeker van bent dat er een decoder in gemonteerd is, dan rijdt hij op 2-rail en met een Maus.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2021, 23:02:00 »
Google eens op Brawa Digital Extra, dan vind je wat bij het buurforum.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2021, 20:48:39 »
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de internet winkel . De Brawa 40862 kan probleemloos rijden op mijn roco baan.
Bij eventuele problemen  kan het zijn dat ik de waardes moet aanpassen van bepaalde CV , s


 

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2021, 19:35:00 »
Beste , ik heb de Brawa inmiddels ontvangen en hij valt in de smaak . In 1e instantie was ik een beetje teleurgesteld omdat hij maar 3 opties biedt voor  geluidsfuncties .(  Functie F1 tm F3 ).
Maar bij het rijden veranderd de stoomweergave naar gelang de snelheid .
Nu zit er ook een zakje accessoires bij met over het algemeen kleine onderdelen ( In de handleiding staat dat die voornamelijk voor vitrinedoeleinden zijn  bijgeleverd ).
Vanwege het enorme gepiel en tijdrovend klusje zet ik ze er dan maar niet op .
Ik begrijp niet dat ze deze kleine onderdelen al vast in de fabriek monteren ; want ik zag dat dit bij de Roco Stoomloks van 2006/ 2007 al wel is aangebracht.
Wordt er op arbeidsloon bezuinigd .
Mvg Hans 


   

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2022, 21:16:50 »
Ik wil nu voor het eerste de stoomgenerator uit testen maar bij het vullen blijft er een druppel boven op de pijp liggen en loopt het niet goed door
Moet ik soms eerst iets indrukken in het de pijp

Mvg Hans 

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Brawa 40862 G10
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2022, 21:38:40 »
Je bedoelt de rook generator zeker ,
Deze een klein druppeltje in doen met injectie spuitje ,wel rook olie gebruiken anders rookt hij nog niet
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar