Zo is 't Pierre.
Ik hoopte op een beetje inspiratie van zo'n beurs en dat is gelukt

Na de provisorische montage en succesvolle testritjes, wordt de motor nu definitief gemonteerd.
Allereerst moet daarvoor de cardankoppeling van de oorspronkelijke motor as af. Dat had ik al geprobeerd, maar dat lukte niet zo. Maar na het verwarmen van de plastic koppeling in een glas heet water lukte het wel, met twee schroevendraaiertjes als hevel.

De koppeling past enigszins stroef op de as van de nieuwe motor

Dan kan de motor met een klein stripje styreen ietsjes schuin naar boven worden gemonteerd (gelijmd). Zo lijnt de as van de motor goed uit met de cardanas naar de wielen.
^ Een plakbandje fixeert de motor tijdens het drogen van de lijm.Dan wordt de motor nog wat 'getemd' met een diode-brug. Drie diodes in serie en in elke richting brengen de motorspanning met ruim 2 volt (3 x 0,7) omlaag.

Nu laat de snelheid zich mooi regelen van langzaam tot de schaalsnelheid van 160 km/uur.
Nog een bonus: de motor zit nu net onder de raampjes!

Dus dat wordt interieur bouwen....

Rob