Hallo,
Ter voorbereiding op de bouw van een nieuwe baan, heb ik het voorstel van R. Smetsers ter harte genomen en een testbaan gemaakt. Ik heb een ovaal gemaakt met C rails met daarin een parallelspoor en een zijspoor. Hierop rij ik in afwachting van de bestelde CS3 plus nog even analoog. Nu ben ik begonnen met het maken van (voorlopig) één baanvak met daarin 3 secties. Ik loop gelijk tegen een aantal problemen aan. Ten eerste is het natuurlijk voor de massadetectie belangrijk dat het signaal via de wielen doorgevoerd wordt naar de geïsoleerde spoorstaaf. Hiervoor moeten de wielen goed contact maken met de rail en dat was bij mij niet het geval (oude locomotief

). Na enig schoonmaakwerk is dat gelukt. Wellicht dat iemand mij al kan vertellen hoe ik dat voor al het ander rijdend materiaal het beste kan doen?
Ten tweede constateerde ik dat meteen in sectie 1 de geïsoleerde spoorstaaf contact maakte met de ertegenaan liggende spoorstaaf van de voorliggende sectie. Is het gebruikelijk dat de spoorstaven zelf ook geïsoleerd worden of moet daar misschien iets vanaf gehaald worden zodat deze elkaar niet kunnen raken?
Als terugmeldmodule is mijn oog gevallen op de RM-88-N van Littfinski Daten Technik. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een goede keuze?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groetjes,
Paul