Auteur Topic: Baanoverzicht  (gelezen 5485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Baanoverzicht
« Gepost op: 6 juni 2011, 22:05:05 »
Hallo allen,

Als ik normaal Koploper start op m'n laptop dan krijg ik na enige tijd het baanoverzicht te zien.
Dan zijn de blokken, waar een loc of treinstel opstaat, rood gekleurd en wordt in het vierkante vakje in gele kleur het decodernummer van de loc die erop staat vermeld.
Toen ik in het begin van de avond Koploper opstartte kreeg ik geen normaal beeld.
De blokken, waar een loc of treinstel op staat, zijn nu blauw gekleurd met het witte vierkantje waarin het bloknummer staat vermeld.
Dus de blokken geven wel aan dat er treinstellen op de rails staan, maar worden blijkbaar door Koploper niet herkend.
Ik ben nu een tijdje bezig om de oorzaak te achterhalen, maar het is mij tot nu toe niet gelukt.
Wie kent dit probleem en kan mij advies geven.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Piet

  • Gast
Re:Baanoverzicht
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2011, 22:40:26 »
Hi Roel,
moeilijk om zo advies te geven maar ik zal het ff proberen.
Lijkt iets te zijn met de terugmelding.
Als je op het groene spiegelei klikt kun je dan wel handmatig rijden? Gewoon om te kijken of er communicatie met je centrale is.
Als dat ja is, kijk dan eens in Algemeen -> testprogramma -> bezetmelders.
Zie je daar dat de bezetmelders waar materieel op staat oplichten?
Als dat niet zo is dan moet je de berading van je bezetmelders en de S88 bus checken.
Voor dat je daar aan begint, is het goed om even bij je zelf te raden te gaan: wat is er tussen de laatste keer dat alles het nog deed en vandaag op de baan gebeurd?

grt P.
 

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Baanoverzicht
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2011, 23:01:24 »
Hoi Piet,

Ik kan handmatig rijden en ook met de bezetmelders is niks mis mee.
Het probleem is dat Koploper, als de laptop wordt uitgezet, de plaatsen van de treinen niet onthoudt.
Ik kan alle treinen wel weer met de muis van het treinenoverzicht naar het baanoverzicht schuiven (na enig zoekwerk waar welke trein ergens staat) en ik kan dan gewoon weer (automatisch) rijden.
Maar zogauw de laptop wordt uitgeschakeld verliest Koploper in zijn geheugen de plaatsen van de treinen.
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad in het vorige forum van Riny, maar ik heb toen de oplossing niet ergens opgeslagen. Stom!
Maar we gaan opgewekt gewoon verder zoeken. De fout moet ergens te achterhalen zijn en dan is de oplossing waarschijnlijk gauw gevonden.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Piet

  • Gast
Re:Baanoverzicht
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 23:12:33 »
Ok dan is dat in ieder geval niet de oorzaak.
Neem ff op het koploperforum kontakt op met Walter Wissels, die zal het zo uit het hoofd weten vermoed ik.

grt P.

Piet

  • Gast
Re:Baanoverzicht
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2011, 11:38:30 »
Je kunt ook even hier een bijlage posten van je database.bck bestand, misschien kan ik wat vinden.

grt P.

Geerttol

  • Gast
Re: Baanoverzicht
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2014, 21:05:27 »
Hallo Roel,

heb je in globale instellingen van koploper wel aangevinkt:
inclusief locomotief standen?

Geert.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Baanoverzicht
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2014, 21:37:01 »
Beste Geert,

Je reageert nu op een topic van ruim drie jaar geleden.
Koploper functioneert sindsdien zonder problemen.
Toch bedankt voor je reactie.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.