Auteur Topic: Koploper gaat er vandoor  (gelezen 3946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bram

  • Gast
Koploper gaat er vandoor
« Gepost op: 25 mei 2011, 12:52:57 »
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over mijn koploper. Als ik mijn koploper vooruit wil laten rijden dan gaat hij op volle snelheid er vandoor, snelheden zijn niet te regelen en als ik hem weer wil laten stoppen moet ik 2 x op stop drukken. De trein stopt dan abrupt. Laat ik de trein achteruitrijden dan rijdt hij goed, alle snelheden werken goed en hij stopt ook zoals het hoort.

Wat kan dit zijn ??? Ik heb de trein ook al opnieuw aangemeld.

Piet

  • Gast
Re:Koploper gaat er vandoor
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2011, 17:29:45 »
Bram, wat is er voorgevallen voor dat dit gebeurde?
Is ie uit de rails gelopen, kortsluiting gemaakt.....?
Er moet natuurlijk iets gebeurd zijn.
Ik heb dat ook een keer gehad, Lokpilot V3.0 via de programmeer optie de decoder gereset en nooit meer een gekkigheidje meegemaakt.

Grt Piet.

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Koploper gaat er vandoor
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2011, 18:30:21 »
hoi Bram,

't lijkt mij ook een decoder probleempje.
't is een MFX denk ik ???
ik zou hem in wdp verwijderen en op het cs2 wissen en vervolgens terugzetten naar fabrieks instellingen op het cs2 nadat ie opnieuw is aangemeld.
komt ie vanzelf weer in WDP terecht via mfx assistent en vervolgens weer de hele procedure met de Tams om het nieuwe decodernr. in te geven.

succes gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Bram

  • Gast
Re:Koploper gaat er vandoor
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2011, 19:15:43 »
Hallo Piet en Kees,

Heb de loc, zoals jullie al zeiden, gereset en hierbij wordt de loc uit de databank van het CS2 verwijderd. Daarna de loc zich opnieuw aangemeld in het CS2 maar het blijft hetzelfde. Vooruit alleen direct naar volle snelheid en direct stop. Achteruit rijd de loc goed. Denk toch dat de loc naar Keuterman moet.

Riny

  • Gast
Re:Koploper gaat er vandoor
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2011, 20:24:30 »
Denk toch dat de loc naar Keuterman moet.

Beste Bram,

Van die mening ben ik ook.
Er zal een deel van de decoder defect zijn.
Heb dit ook al vaker meegemaakt met MFX decoders van M?rklin (van andere trein eigenaren)

Ik weet niet of dit nog onder garantie valt anders zou ik er een Esu M4 (=MFX) in laten zetten.
Deze zijn niet kapot te krijgen bij normaal gebruik en zijn makkelijker te benaderen met, of door iemand die, een Loc-programmer heeft.