Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman  (gelezen 4392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel Krijgsman

  • Gast
Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Gepost op: 27 april 2011, 19:19:12 »
Beste Treiners,

Vandaag twee modellen weten te bemachtigen bij de lokale modelbouw winkel. "ze hebben een enorme hoeveelheid modeltreinen en alles wat erbij hoort ingekocht van een verzamelaar die is gestopt".

Hier zijn ze dan:

Een echte Bleu Tiger van Mehano.



Meteen een ESU lokpilot V4 ingebouwd, wow wat loopt dat zeg ongelofelijk.. en het model heeft een NEM stekker zo makkelijk plug and play. Ook heeft het model een lampje aan de zijkant terplaatse van de elektragenerator erg leuk knippert bij afremmen en optrekken.

Het andere model is een NS sprinter van Fleischmann, ook weer erg leuk, maar moet hier wel het een en ander aan aanpassen om er een decoder in te kunnen bouwen.







Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2011, 19:32:14 »
Beste Roel,

Gefeliciteerd met je aankopen :D; veel succes en rij plezier ermee!

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2011, 20:06:51 »
Beste Roel,

Super gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Die Blue Tiger is een pracht machine en loopt bijzonder mooi. (ik ken hem)

Dat met die Sprinter komt ook wel goed.
Als het zover is zullen wij wel weer helpen met meedenken. ;)

Veel rijplezier met het nieuwe materiaal.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2011, 20:43:16 »
Het andere model is een NS sprinter van Fleischmann, ook weer erg leuk, maar moet hier wel het een en ander aan aanpassen om er een decoder in te kunnen bouwen.
Roel let op dat als je met massa detectie rijd, dat je de aangedreven wielen van deze set met elkaar doorverbindt, met kontaktlak oid.
Fleischman heeft geisoleerde wielen, voor de andere wielstellen zijn wisselstroom uitvoeringen te koop.
Je kunt ze ook met de eerder genoemde lak behandelen.

grt P.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2011, 21:30:49 »
Hoi Piet,

Ik rijd met terugmeld decoders. Maar zowel de eertse als de laatste "draaideel met wielen" ben even de naam kwijt, moet stroom afnemen anders wordt de trein niet goed opgemerkt.

ps ik rijd 2-rail dus lakken hoeft ik niet  :P

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2011, 22:19:05 »
Die Blue Tiger is een mooie machine zeg. Gefeliciteerd ermee!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2011, 22:40:52 »
ps ik rijd 2-rail dus lakken hoeft ik niet  :P
Ok Roel, ik dacht dat jij ook die afwijking had, waarbij mensen denken dat twee rails niet voldoende zijn....  ;D

Mooi spul hoor, je zult begrijpen dat ik de citypendel meer aantrekkelijk vind dan de BlueTiger.
Maar in die sprinter zit daar geen stekker in waar je een decoder aan kunt prikken?
Dig vorbereited heet dat dan?

grt P.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2011, 17:43:47 »
Hoi Piet,

Citaat
Maar in die sprinter zit daar geen stekker in waar je een decoder aan kunt prikken?

Nee, dit is nog een oudje. De Blue Tiger had deze voorbereiding wel, de Tiger heeft zelfs een voorbereiding op voor Speaker (leuk voor een andere keer)

Het motertje van de sprinter moet een geisoleerde ankerplaat krijgen en moet ik een stekker (vrouwtje) instaleren in de trein waaraan ik de decoder kan pluggen, dit wordt weer een ESU V4, ben er erg positief over.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2011, 21:06:16 »
De Blue Tiger had deze voorbereiding wel, de Tiger heeft zelfs een voorbereiding op voor Speaker (leuk voor een andere keer)
Hi Roel,
dan kun je in die Tiger ipv een lokpilot een loksound plaatsen, effe door sparen maar dan ben je meteen klaar.
Je kunt aan Riny het beste ff vragen welke je dan kunt gebruiken, die heeft daar meer ervaring mee.
grt P.

Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2011, 08:05:05 »
Dan kun je in die Tiger ipv een lokpilot een loksound plaatsen, effe door sparen maar dan ben je meteen klaar.

Hangt er een beetje vanaf of er ruimte is voor de luidspreker en dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen.
Naar mijn idee zou het moeten kunnen want de Tiger, welke ik onderhanden heb gehad, had sound aan boord.
Mocht het mogelijk zijn zou ik kiezen voor de standaard Loksound v3.5 dus geen MFX (M4), heeft geen meerwaarde.

bob

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2011, 09:46:51 »
Misschien is dit anders een oplossing!  :P


Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2011, 10:03:32 »
Bob,



Als wij jou toch niet hadden,........................(zijt gij een beetje melig?)
Zelf had ik hier niet op het idee gekomen.

Alleen denk ik niet dat dit de bedoeling kan zijn dus gaan we maar weer eens serieuzere oplossingen zoeken.

bob

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2011, 12:07:03 »
Bob,
Alleen denk ik niet dat dit de bedoeling kan zijn dus gaan we maar weer eens serieuzere oplossingen zoeken.

Ja sorry en een goede terechtwijzing  :-[
Maar mijn moraal is : denk in mogelijkheden en niet aan beperkingen!

Toch Riny........het was ook nog een stomme opmerking van mij............................................
kan toch niet door een tunnel (op schaal) zo!  ;D


Riny

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2011, 12:15:08 »
Toch Riny........het was ook nog een stomme opmerking van mij............................................
Geintje tussendoor moet kunnen hoor, dus maak er geen punt van, doe ik ook niet zolang het maar beperkt blijft.
En nu............... Back to topic.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2011, 23:32:03 »
Haha humor bob  ;D, maar zonder gekheid de Tiger heeft onder de lok in het midden een speciale plek voor een speaker, is zelfs al voorbereid op de printplaat, hoef hier alleen maar 2 draadjes te solderen.

Dankje Riny voor de tip, nu nog ffies sparen.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #15 Gepost op: 30 april 2011, 12:27:46 »
Dan kun je in die Tiger ipv een lokpilot een loksound plaatsen, effe door sparen maar dan ben je meteen klaar.
Hangt er een beetje vanaf of er ruimte is voor de luidspreker en dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen.
Hi Roel,
Ik ben een beetje voor je aan het snorren geweest.

Dit zijn de speakertjes die ESU levert voor zijn LOKSound decoders.
En ik denk dat je op deze pagina wel wat meer info kunt vinden.
http://www.decodershop.com/Webwinkel-Category-31952/LokSound-accesoires.html
Als je op de afzonderlijke plaatjes klikt krijg je oa de afmetingen te zien.

Het motertje van de sprinter moet een geisoleerde ankerplaat krijgen en moet ik een stekker (vrouwtje) instaleren in de trein waaraan ik de decoder kan pluggen, dit wordt weer een ESU V4, ben er erg positief over.
Ik was toch aan het snorren(browsen) en wist me te herrinneren dat ik ooit een ombouw verslag had gezien van een PlanV, bijna de zelfde motor als de Sprinter, daar word ook gerept over de geisoleerde ankerplaat.
En wat de eigenaar er aan gedaan heeft om dit stel op een 3 rail baan te laten lopen.
http://website.3rail.nl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=81&jfile=index.php&topic=14884.0
Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Op mijn site staat ook nog een uitgebreide beschrijving met alle onderdelen en nrs
http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Fleischmann-4471_Citypendel.pdf
van jouw sprinter.

P.S. ik zit nog heel erg te dubben of ik de Artitec DE1 die ik wil bestellen ook met Sound ga kopen..........
Maar of dat de 110 Euro extra waard is.... Ik ben er nog niet uit.

grt P.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #16 Gepost op: 30 april 2011, 13:20:36 »
Hoi Piet,

Bedankt voor de info, maar de sprinter moet natuurlijk wel 2-rail blijven. Fleischmann heeft speciale ge?soleerde ankerplaten die je er zo op kan schroeven en dan is het motortje direct ge?soleerd.

Het model is een 4470 en heeft helaas geen NEM stekker voor een decoder, dus dat wordt zelf solderen. Echter geen probleem hoor is alleen iets meer werk.

Piet

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2011, 13:48:42 »
Bedankt voor de info, maar de sprinter moet natuurlijk wel 2-rail blijven. Fleischmann heeft speciale ge?soleerde ankerplaten die je er zo op kan schroeven en dan is het motortje direct ge?soleerd.
Ja dat begrijp ik Roel.
Maar als je met een decoder in deze trein wilt werken moeten beide koolborstehouders geisoleerd zijn, maakt niet uit of het gelijk of wisselstroom bedrijf is.
Vandaar mijn opmerking, kijk er eens naar.
Want als je het motorschild bewerkt zoals is aangegeven dan hoef je geen speciaal motorschild meer te kopen.

grt P.

Roel Krijgsman

  • Gast
Re:Nieuwe aanwinsten Roel Krijgsman
« Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2011, 15:43:46 »
Ah ok bedoel je het zo Piet,

Nou voor een paar euro heb je al een nieuw motorschildje, maargoed elke euro is er weer 1 natuurlijk.