Auteur Topic: Fleischmann bloksysyteem  (gelezen 3534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk Lichtenberg

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 3
Fleischmann bloksysyteem
« Gepost op: 2 maart 2019, 19:22:46 »
Voor het automatisch (analoog) laten rijden van de treinen, maak ik gebruik van het Fleischmann bloksysteem in combinatie met de vertragingsautomaat van Fleischmann, Ik ben met het aansluiten begonnen en heb nu een blok zo ver dat de trein het uitgereden blok weer op rood zet. Dit blok moet op een gegeven moment natuurlijk weer op groen gezet worden, en het is deze schakeling die ik tot nu toe nog niet weet cq voor mekaar heb kunnen krijgen. Moet ik dan met een extra schakelrelais werken, of moet ik misschien eerst meerdere blokken aansluiten ? Iemand een idee ? Of misschien een schakelschema ? Ik hoor graag..
MvG, Henk

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Fleischmann bloksysyteem
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2019, 21:24:15 »
Hoi Henk,

Ik denk inderdaad dat je meerdere blokken moet aansluiten. Zo wat ik me kan herinneren van de Catalogus van 1976 of daaromtrent, wordt het vorige blok weer 'groen' gezet zodra de volgende 'rood' wordt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Fleischmann bloksysyteem
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2019, 12:00:58 »
Ik heb dat ook nog liggen
Het idee is dat er altijd een bezet blok tussen 2 treinen is
Dus 1 is groen kan een trein inrijden
2 is rood en stopt de trein
de 2e trein rijd dus in blok 3
Als deze naar 4 gaat zal 2 groen worden
Als je alles aansluit ,zal je op laatst een brug in de blok kast moeten zetten,en dan herhaald het zich door weer naar 1 te gaan
Ik schakelde de blokken met reed schakelaars en een magneet onder de loc

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Fleischmann bloksysyteem
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2019, 22:46:29 »
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Henk Lichtenberg

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 3
Re: Fleischmann bloksysyteem
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2019, 23:33:20 »
Dat geeft de burger weer moed, eerst maar eens een paar blokken meer aansluiten en kijken wat er gebeurt. Het was me ieg niet uit het grote Fleischmann boek niet duidelijk geworden. Ik hou jullie op de hoogte, eerst maar weer zien een paar uurtjes te stelen.
Groeten, Henk