Auteur Topic: Voor de zekerheid KL voor Mitchell.  (gelezen 4560 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riny

  • Gast
Voor de zekerheid KL voor Mitchell.
« Gepost op: 4 april 2011, 17:32:59 »
Voor de zekerheid ben ik bezig geweest om Mitchell's baan ook in Koploper te configureren.
Mocht ik in de Demo van WDP vast lopen met eventuele uitbreidingen dan kunnen wij overschakelen naar KL. (7.2.Build 3)
Het was niet de bedoeling om iedere keer te switchen (qua denken) van WDP naar KL, maar toch even de baan uitgetekend.
Nu is het voor mij al een hele tijd geleden dat ik tot in redelijkheid de kleine puntjes van KL wist maar er zijn toch wat dingen vervaagd.

Dus ik heb een vraag aan de actieve KL gebruikers onder jullie.

Vraag:
De boog, voorliggend aan de twee kopsporen op niveau 1, gaat in de praktijk ook over het onderliggend spoor.
Mijn vraag, kan ik dit op deze uitgewerkte manier ongestraft doen of dien ik de kopsporen naast de rechter boog te tekenen?

P.s. Ik heb het hele nieuwe handboek grof doorgenomen maar kan over dit punt (vraag) niets terug vinden.



Ben benieuwd of er iemand een antwoord kan geven. ;)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Voor de zekerheid KL voor Mitchell.
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2011, 17:41:46 »
Volgens mij moet dat gewoon kunnen Riny. Kijk maar eens in mijn afbeelding.



Treinen vanuit blok 32 (in de ricthting van 33) gaan via een viaduct over blok 31 heen. Het werkt in de praktijk, en het is vooraf ook gecheckt door enkele Koploper-deskundigen. Dat de lijn in blok 32 wit is, betekent alleen maar dat er nu geen treinen mogen komen, aangezien blok 33 nog in de maak is.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:Voor de zekerheid KL voor Mitchell.
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2011, 17:54:51 »
Hallo Riny,

Volgens mij moet de manier van Martin goed zijn.
De gedefinieerde TMP op de bloklijn zijn de belangrijkste punten straks.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Piet

  • Gast
Re:Voor de zekerheid KL voor Mitchell.
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2011, 18:11:02 »
Het is tenslotte 'maar' een schematische weergave van de baan, dus gaat dit helemaal goed.
Of het wenselijk, of dat netjes is om het zo te tekenen, kun je discussieren.
Maar die discussie is arbitrair, want iedereen richt zijn baan en de bijbehorende software zo in, zoals het hem bevalt.
En als het tekenprogramma het toestaat, is er niets aan de hand.

grt Piet.

Riny

  • Gast
Re:Voor de zekerheid KL voor Mitchell.
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2011, 19:15:47 »
Martin, Roel en Piet,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga KL ook maar configureren voor Mitchell's baan en zie wel wat het gaat worden en of het gaat werken zoals ik hoop.
Zo niet, dan heb ik nog een exacte kopie in WDP.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.