Auteur Topic: Baanplan Frans Vos  (gelezen 2596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frans

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 61
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
  • zoals 't treintje thuis tsjoekt tsjoekt 't nergens
Baanplan Frans Vos
« Gepost op: 9 juli 2016, 22:42:29 »
Beste medespoorders,

Onder 'even voorstellen' heb ik kort geleden een update gegeven van mijn vorderingen.  Dat onderwerp hoort natuurlijk hier thuis.  Zodoende vanavond maar gelijk een nieuw draadje gestart.
Ik ben al een paar jbenbezig een klein baantje op te zetten (1,85 x 1,22 m) dat een Zwarte Woud achtige sfeer moet gaan uitstralen.  De kern wordt een Betriebswerk (Bw), waar een enkelsporig ' ovaaltje' omheenloopt.  Er wordt gereden met stoom en diesel, er zijn (nog) geen plannen om bovenleiding te plaatsen. Tijdperk III, met een tikkie II erbij (stoomloks).  Bijna alles ligt in een plat vlak, er komt wel een verhoogd zijlijntje maar dat zal fysiek geen verbinding hebben met het hoofdspoor.  Tot nu toe heb ik nog geen poging gewaagd om foto's te plaatsen maar zal dit binnenkort met hulp van mijn veel slimmere echtgenote toch eens gaan regelen.   1 foto van de huidige spoortafel zegt veel meer dan al het gel..l van mij hierboven.
Inmiddels is alles wel zover aangesloten dat er kon worden proefgereden, en dat gaf toch wel een lekker gevoel. Geen enkele ontsporing al liep de BR96 (mallet) wel vast op een wissel. De sleper bleek in het midden aan beide zijden  een kleine uitsparing te hebben en daar bleef een puko achter haken.  Puko iets bijgebogen en het probleem was opgelost.
Ik vergat nog te melden dat er met Marklin wordt gereden, digitaal maar zonder digitale automatisering.  Het beetje automatisering zal uitgevoerd worden met bistabiele relais en reed contacten.  Mocht ik toch helemaal digitaal gaan dan wordt dat zeker en vast RAPTOR!!
Tot zover de eerste update.   Mvg, Frans V 




Marklin HO K-rail / Digitaal / Stoom+diesel / Tijdperk II-III / Zwarte Woud

Raages

  • Gast
Re: Baanplan Frans Vos
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2016, 09:14:02 »
Die eerste foto is misschien even lastig, maar als die er eenmaal staat is het een makkie om er meer te plaatsen. Wij zijn benieuwd naar je creatie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan Frans Vos
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2016, 11:43:39 »
Tja Frans ... ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de foto's.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan Frans Vos
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2016, 17:53:16 »
Ook ik ben benieuwd naar foto's Frans, en beleef ook veel plezier aan m'n Raptor.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel