Auteur Topic: Viessmann sein (bouwpakket)  (gelezen 1296 keer)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Viessmann sein (bouwpakket)
« Gepost op: 24 januari 2015, 23:56:15 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar seinen maar de kant en klare vind ik te duur. Nu zit ik er over te denken om deze zelf te bouwen aangezien de bouwpakketjes een stuk goedkoper zijn. Voordat ik ze bestel wil ik wel graag weten of dit een goede optie is.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de bouwpakket Viessmann seinen van Conrad? Dan hoor ik graag jullie ervaringen over de kwaliteit van de seinen en jullie ervaring met het zelf bouwen.

Groeten, Gert-Jan

Offline Dirk T

• Super Modelspoorder
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Viessmann sein (bouwpakket)
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2015, 08:42:02 »
Geen persoonlijke ervaring, maar wel van bekenden van me. Hun ervaring is dat het nogal een gepriegel is, en dat de kwaliteit van het sein vooral afhangt van de kwaliteit van het priegelwerk.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.
The following users thanked this post: GéJé

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
Re: Viessmann sein (bouwpakket)
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2015, 11:34:05 »
Ja ik heb 3 van die dingen. Arm werk op zich prima, heb er ook een bijbehorend aandrijving bij.
Alleen het lijmen van de lensjes en het solderen van de led is een crime! heb bij mij dus geen verlichting geplaatst.
denk niet dat ik ze nogmaals koop. iets meer geld voor een in elkaar gezet exemplaar vind ik beter.
Maar ik kan niet in jou knip kijken, dus probeer er eerst 1 en kijk wat je er van vind.

Groet Mies
The following users thanked this post: GéJé