Auteur Topic: Welke decoder  (gelezen 2831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Welke decoder
« Gepost op: 26 mei 2014, 20:48:48 »
Ik ben dus nu met 2 banen bezig om deze in iTrain te zetten, voor LGB heb ik 66 terug melders en voor de H00 baan zit ik nu al 2/3 baan op 170 melders, ik heb dus nogal wat aan terugmeld modules nodig, nu de vraag.

LGB = Massoth centrale = DCC protocol , welke terugmelders?

H0 - digitrax zephyr centrale = DCC protocol, welke terugmelders?

Het liefst niet gelijk top of the bill, een beetje schappelijke prijs ( lees goedkoopste die goed is :) )

alle wissel worden met servo's via een OC32 aangestuurd.

Dus graag een beetje in jip en janneke taal wat en welke en waarom die juist niet :)

Ik ben benieuwd .

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Welke decoder
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2014, 00:19:29 »
Niet veel reactie's hier op gekregen.
Goeie ervaring met Rosoft. Zag tijdens Eurospoor nieuwe s88 keurig met een afdekkastje.
Volgens mij ook voor de stroomdetectie.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Welke decoder
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2014, 02:35:45 »
Hallo Tom, in principe ben ik er zelf al over uit hoe en wat te doen, de wissels via server's bediend door een OC32 of wat, en voor de terugmelders de 16 stuks op 1 decodeer van Rosoft idd, en hoe ik loconet in dit alles in moet passen daar heb ikme nog niet mee bezig gehouden maar zal wel lukken, oja software word iTrain maar dat wist je denk ik al , alleen is de baan ietsie anders geworden als ik eerst in gedachten had maar dat komt door alle hele ruime bochten nu op de schaduwbaan.

Binnenkort trouwens even een kleine raad nodig van je over iTrain ik snap de ballen hoe ik 2 delen van de baan moet koppelen aan elkaar je weet wel dat o symbool met die streep :D

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Welke decoder
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2014, 06:26:09 »
Daar gaan we wel uitkomen, kwestie van Ctrl-c en Ctrl-v.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0