6 mei 2014Vanaf het bruggetje bij het klooster wordt altijd druk gevist op forel.
De jongen heeft er al zoveel gevangen, hij is de uitputting nabij en is er daarom maar bij gaan liggen.
Er moet alleen nog een mechanisme worden bedacht zodat het af en toe eens lijkt of hij beet heeft.
15 juli 2014Kom ik in een modelbouwzaakje op de Voorstraat hebben ze daar toch precies persé dat waar ik al een tijdje naar op zoek was.
De nozem en de non, nu vergezeld door wat monniken.
Gezellig hoor in dat klooster, moeder overste en vader abt zullen het ook wel goed met elkaar kunnen vinden.

Zo dan, dat was het weer voor dit moment.
20 augustus 2014Volgende week is er in Wijngaarden in de laatste week van de schoolvakantie weer het jaarlijkse Wingkidoe.
De jeugd kan zich dan vermaken met allerlei knutsel en frutsel dingetjes.
Natuurlijk ben ik daar ook weer aanwezig.
32 modules worden voorbewerkt om straks met wat zand, gras en boompjes een leuk landschapje te maken.
De kinderen hebben daar een ochtend of middag de tijd voor.
Best weer leuk maar ook aardig wat werk, dus hoef me ook met dit slechte weer even niet te vervelen.

Daarna nog even mijn diorama afwerken voor de 3 railgastendag en voor Eurospoor, een z-baantje afmaken en dan kan ik eindelijk ook eens op vakantie.
Ach we zijn lekker bezig en als iedereen straks terug is dan kunnen wij lekker op vakantie.
23 augustus 2014Alles staat klaar, heb er ook even een voorbeeldje bij gemaakt.
Voorbeeld was klaar in 45 minuten, moet dus op een ochtend of middag voor de kinderen te doen zijn.
Het blijft gewoon leuk om zoiets te maken met hele simpele dingen.
Beetje zand, beetje gras, wat takjes, roerhoutje, beetje silicone en klaar is het mini dio.

De modules staan nu te drogen, klaar voor de Wingkidoe in Wijngaarden a.s. woensdag.
14 oktober 2014Na wat weken vakantie valt het nog niet mee om weer op gang te komen.
Vreemd want met 365 vakantie dagen per jaar zou je toch zeggen dat je er een beetje aan gewend raakt.
Dat dan weer wel natuurlijk maar na 3 weken helemaal niets doen valt het niet mee om op stoom te komen.
Daarom maar zoals de Griekse wijsheren zeggen Siga, siga begonnen.
Wat Preistertjes plakken is dan ook wel een mooi begin om dit najaar en de komende winter weer eens wat meer aan het baantje te gaan doen.
De bruiloft is nu wel in volle gang, de harmonie van Knüppfelstein blaast er vrolijk op los en de meeste gasten hebben de voetjes van de vloer en draaien vrolijk rond op de maat van de muziek.

Het is niet te hopen dat de koeien in de omgeving last van de muziek zullen hebben, anders is straks alle melk bedorven door te veel aan decibels.
Nu de monniken ook hen intree in het klooster hebben gedaan zijn er ook wat koeien mee gekomen.
Dus kan men daar vanaf heden ook de welbekende Allgauerkäse maken.

De kans is groot dat de melkopbrengst van de kloosterkoeien niet voldoende is.
Daarom heeft de eigeneaar van de watermolen, Herr Heinzellmann ook wat koeien aangeschaft en kan indien nodig de melk- en kaasproductie aanvullen.

Één dezer dagen ook eens verder aan mijn diorama en wat uitproberen voor de ovb demo tijdens de gastendag.
20 oktober 2014Om geen problemen met de koeien te krijgen bij het klooster is er toch door broeder Ambrosius een hek getimmerd.
Nu kunnen de koeien niet op de rails gaan lopen en hoef ik ze niet met mijn overbelaste SI gewrichten weer terug te zetten.

Veel meer dan dit zit er voorlopig ff niet in helaas.
Zo, ik ben weer helemaal bij.