Inmiddels is deel 2 klaar.
Ik heb maar een klein stukje waterval gemaakt,
a: omdat ik niet veel tijd meer heb ivm de komende vakantie's,
b: omdat ik ook niet veel silicone in huis had en
c: omdat het anders niet goed zichtbaar wordt voor de video.
Het was best wel lastig werken om het een beetje zichtbaar te houden voor de camera.
Regelmatig mijn handen een beetje in de kromme houding want om nu alleen maar naar een stelletje handen te gaan zitten kijken schiet niet op.
Eerst is natuurlijk alles goed op kleur gemaakt, de ondergrond van de waterval heb ik zelfs een beetje blauw gemaakt.
Dan vervolgens de boel voorstrijken met verdunde houtlijm, dan krijg je al een beetje het idee hoe het gaat worden.
Op de breekranden van de waterval wat onverdunde houtlijm aangebracht.
Dan strooi ik er wat brokstukjes steen overheen, natuurlijk vallen is een pr? maar sommige stukjes worden later toch een beetje met het pincet op een andere plaats gelegd.
Daar gaat dan weer houtlijm overheen zodat de steentjes goed vast komen te zitten en de houtlijm zal helder en wat glanzend opdrogen.
In de natte houtlijm strooi ik nog wat gezeeft zand, zand wat gebruikt wordt om de tuin op te hogen.
Als je dat gaat zeven dan hou je 2 diktes over, het grovere heb ik hier gebruikt.
Daarna de boel laten drogen tot dat de houtlijm helemaal transparant is geworden.
Vervolgens brengen we de silicone aan en modelleren deze met het schildersmes en met coctailprikkers of sat?-stokjes.
Hier de samenvatting op video.
deel 2