Het wordt eigenlijk weer eens tijd om wat aan de baan te doen.
Na weken in huis bezig te zijn geweest met plafonds, wanden, raamwerken e.d. te schilderen komt daar nu het eind van in zicht.
Er moet nog wel meer gebeuren, trap bekleding moet vervangen worden en het trapgat geschilderd, voordeur mag ook wel een lik nieuwe verf en in de woonkamer, keuken en gang komt nog een nieuwe vloer.
Maar dat staat gepland om in het najaar te doen of anders begin volgend jaar.
Ook het aquarium kreeg een metamorfose, moest toch leeg dus gelijk een nieuw visbestand en inrichting.
De zogenaamde keienbak.

Daar moet dan ook een nacht- en ochtendverlichting bijgezet worden, lang leve de waterdichte ledunits..
nachtverlichting, 24 blauwe leds en 6 warm witte
het ochtendrood heeft water in de sloot, 12 oranje leds, wordt nog aangevuld met 6 gele en 6 warm witte leds en allemaal waterdicht
foto's van het aquarium zijn klikbaarMaar hierdoor schiet dan wel de treinbaan er bij in.
Natuurlijk probeer ik dan wel met wat dingen bezig te zijn, kleine veranderingen of aanpassingen.
Zo heb ik op aanwijzing van een slager de schapen een beetje kleur gegeven en de ondergrond wat kaler gemaakt.
Met die ondergrond ben ik nog niet helemaal tevreden daar zal nog wel wat aangedaan worden.

Om de tijd 's-avonds een beetje nuttig te besteden ben ik een soort van test opstellingen aan het maken.
De eerste is om te kijken of hier straks wel een bierbrouwerij bij zal staan.
Provisorisch een opstelling gemaakt van een station met een schoorsteen van telrolkokertjes. :lol:

Tunnelwand voorzien van afwatering.

Buizen zijn kokertjes van wattenstaafjes, ik vond rietjes net iets te groot en heb al aan ??n Rietje in huis meer dan genoeg :wink:
Zo ben weer een beetje bijgepraat.
Hoop wel dat ik over een week weer verder kan met de treinbaan.
Eerst volgend plan is om het geheel op poten met rolwielen te gaan zetten.
Zal ook nog wel weer een hele operatie worden.