Auteur Topic: Kraanwagon  (gelezen 1767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Kraanwagon
« Gepost op: 18 november 2012, 12:44:24 »
Beste Forumgenoten,

Een keer (jaren geleden) een kraanwagon in Houten gekocht voor een paar euro. Toen de vraag wat ga ik er mee doen? Soms blijven gekochte zaken lang liggen voordat je weet wat je er mee ga doen. Vorig weekend kwam ik de kraanwagon weer eens tegen toen ik op zoek was naar iets anders. Na een paar uur hobbyen heb ik er weer een mooie kraan bij! Zie hieronder het resultaat.


De kraanwagon zoals gekocht zonder haak, zonder draad etc. en de giek stond 20o scheef t.o.v. het huis.


Allereerst met verenstaal de giek geborgd (vaste opstelling ? de giek kan dus niet meer in verschillende standen worden gezet.


Het gat waar regulier de handel van de lier doorheen steekt afgeblind met een stukje polystyreen.


De kraan in eindtoestand dus ook geweatherd.


Met dank aan m?n zoon welke in zijn rommeldoos nog een mooie kraanknijper had liggen. En voordat ik ruzie  :P  :P krijg natuurlijk ook dank aan mijn wederhelft voor een stukje doorstikgaren.

Ik weet niet als ik begin met mijn baan of ik de kraan op het onderstel laat staan of de kraan van het onderstel haal en het op een verhoging zet (bijvoorbeeld bij de schrootboer).

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:Kraanwagon
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2012, 13:20:23 »
Beste Johan,

Keurig gedaan man, helemaal top.

Om hem op een schrootdepot te plaatsen, als zijnde vaste kraan, zal er over de indeling van het schrootdepot goed nagedacht moeten worden denk ik.
Misschien een idee om hem op een oude vrachtwagen te plaatsen, mits de schaalverhouding geen onrecht aangedaan word?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Kraanwagon
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2012, 17:23:26 »
Mooi stukje werk Johan. En dat "kraan bij een schrootboer" staat me ook wel aan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Kraanwagon
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2012, 21:27:07 »
Pierre en Riny,

Dank voor de reacties. Het plaatsen van de kraan op een auto daar had ik nog niet over nagedacht. Ik moet eens kijken wat de mogelijkheden daarvan zijn.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline patje

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re:Kraanwagon
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2012, 22:04:03 »
Mooi opgeknapt Johan. Heb zelf ook nog ergens de blauwe versie staan. die is nog van m'n vader geweest zelfs.