Beste Rudy,
Duidelijk genoeg hoor.
Stofzuigen alleen is niet voldoende, probeer eens met een vingertop over de spoorstaven te gaan,.................Oei,

een vette vingertop.

Wanneer de wielen ook niet echt optimaal schoon zijn, de achterzijde van de wielen waar de stroomafnemers tegen drukken en de afnemers zelf niet vetvrij zijn heb je ook al een probleem.
Ook wanneer de sleper geen druk genoeg heeft op de puco's (midden- contacten)
Wanneer 1 van de draaistellen vier antislipbandjes heeft moet al de "massa" van het andere draaistel komen en ook daar zitten stroomafnemers die vuil kunnen zijn.
Een dun filmlaagje olie of andere vettigheid trekt ook stof aan en krijgt dan een isolerende functie ten nadele van het rijgedrag.
Dus mijn bescheiden advies, zoek eerst uit of alles echt goed schoon is zodat er goed contact is, mocht het dan nog zo zijn kan er een bypass (extra massa) nodig zijn naar het draaistel zonder antislipbandjes.
Bedenk ook dat de MS maar maximaal 1.8 Va vermogen heeft en op een baan, welke jij nu hebt liggen, op iedere raillas railspanning verlies zal optreden wat dus ook een oorzaak kan zijn.
Wanneer je eventueel met 2 of 3 locs gelijktijdig rijd kom je aan de 1.8 Va al te kort aan vermogen.
Dus, eerst eens controleren of alles goed schoon is en vervolgens testen met 1 roco loc wat deze dan doet over de gehele baan.
Waarschijnlijk is de kans groot, hoe dichter bij de MS (railaansluiting) des te beter zal de Roco rijden.
Ik ben benieuwd.
P.s. Geef het
artikelnummer van de Roco eens door als je wil dan kan ik eens kijken op een ontplofte tekening hoe de loc technisch is opgebouwd.