Auteur Topic: Storing aan wisselaandrijving C-rail  (gelezen 1150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Storing aan wisselaandrijving C-rail
« Gepost op: 1 november 2012, 12:31:21 »
Ja, wie heeft er inmiddels niet mee te maken gehad.
Daarom halen de meeste al gelijk de microschakelaartjes uit de aandrijving.
Ik heb de meeste ook er uit gesoldeerd en een bruggetje geslagen (Rutte II).
Toch heb ik later de vernieuwde aandrijvingen gelaten voor wat ze waren, in de veronderstelling dat het wel los zou lopen.
Maar nee hoor, er ging er ??n haperen, alleen rechtuit werkte het wel maar om naar afbuigen ho maar, wel met de hand dus er was gelukkig nog niks doorgebrand.

Op zoek naar verhalen hierover kwam ik bij de buren terecht en daar zag ik dat iemand gewoon het handeltje van de microschakelaar had afgebroken en de boel toen weer werkte.
Nou kassie open, 2 handeltjes afbreken en jawel hoor, hij wisselt weer als onze kleinzoon met zijn tandjes.







Dus in het vervolg geen moeilijk d?-soldeer gedoen en er hoeven ook geen bruggen te worden geslagen, gewoon handeltjes afbreken.
Misschien is dit ook wel een goeie tip voor Rutte II 8) :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Ponytail

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 95
  • Geslacht: Man
Re:Storing aan wisselaandrijving C-rail
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2012, 12:40:45 »
Hoi Tom,

Leuke tip!
Maar gaat dit niet ten koste van de sociale zekerheid in de aandrijving? ???
Kan de boel niet gaan doorbranden, want daarvoor was dit vangnet toch?
En dan moet je wellicht een beroep doen op de gezondheidszorg van Maerklin, die hoog genoeg oploopt. ;D

Of is dit opgelost middels een particulier vrije markt initiatief zoals de PC-besturing?

Mvg.
Willem E.
 

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Storing aan wisselaandrijving C-rail
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2012, 12:58:46 »
Ik vergeet natuurlijk er bij te vermelden dat het gaat om aansturen via een PC en een decoder. :o
Het mag duidelijk zijn dat zodra we het kastje open maken iedere garantie bij M?rklin vervalt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0