Auteur Topic: La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs  (gelezen 1926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Gepost op: 28 oktober 2012, 22:18:57 »
Ik weet niet of ik goed zit met dit topic maar geen idee waar ik het anders neer moet planten.

Nog steeds aan het opruimen in mijn hobbykamer en weer tegen een probleempje aan gelopen. Als ik aan mijn treinbaan aan het freubelen ben stoot ik regelmatig mijn hoofd aan de opbergkast van mijn locs die (te laag) boven mijn treinbaan hangt. Daar word ik niet vrolijk van en het doe nog zeer ook. Nou heb ik voor mijn wagons twee oude papierlade in gebruik die onder de treintafel geplaatst zijn. Vandaag een derde la bij gemaakt voor de locs.

De binnenkant bekleed met de welbekende blauwe onderleg platen van ... dat zeg ik ..... Ga**a!





Uiteindelijk bijna alle (rijdende) locs een plaatsje kunnen geven in de nieuwe la. Ik heb ook nog een la met een twintigtal reparatie locs maar als ik daar aan toe ben zien we wel weer verder. Misschien kan ik de boel nog een beetje inschikken en er zullen later verschillende locs op de treinbaan en in de locloods blijven staan. :P



T.z.t. nog een verfje er over en dan zitten we er weer netjes bij. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

rthuinte

  • Gast
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:55:43 »
Nou Pierre, dat ziet er weer netjes uit! Zo kun je wel voor de dag komen met je baan en het werkt nog lekker ook, als de zaken een beetje overzichtelijk geordend zijn.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:07:26 »
Mooie opbergruimt zo, ook aardig wat loc's ???
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:39:41 »
Pierre,

Keurig uitgevoerd.

Echter wel een vraagje om ellende te voorkomen.
Kunnen de locs niet rechtop gezet worden? Dus op de wielen?
Liggend zakt olie naar plaatsen waar je het niet wilt hebben.

Nu zitten daar geen liters in maar een drupje na een smeerbeurt kan toch nog een eind wegzakken.
Zo maar even meedenkend geef ik dit maar aan.

Voor de rest, keurig verzorgd.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:57:31 »
Mooie opbergruimt zo, ook aardig wat loc's ???

Alles is 2e hands gekocht Tom.  De meeste loc's zijn vondelingen op rommelmarkten, krijgertjes en opknappers van de treinenbeurs. Ik verzamel deze meuk natuurlijk al zo'n 45 jaar. Ook een weekeindje freubelen om een locje weer aan het lopen te krijgen en netjes op te knappen is een tak van mijn treinenhobby. Ik heb er nog een paar die moeten gebeuren. Zo blijft de hobby mooi betaalbaar.  :P

Pierre,

Keurig uitgevoerd.

Echter wel een vraagje om ellende te voorkomen.
Kunnen de locs niet rechtop gezet worden? Dus op de wielen?
Liggend zakt olie naar plaatsen waar je het niet wilt hebben.

Nu zitten daar geen liters in maar een drupje na een smeerbeurt kan toch nog een eind wegzakken.
Zo maar even meedenkend geef ik dit maar aan.

Voor de rest, keurig verzorgd.


Je hebt helemaal gelijk Riny. En ik denk dat het ook gaat gebeuren. Er is plaats zat voor. Het vervelende is dat je zo slecht overzicht hebt. Al die dakkies lijken op elkaar. ::) Bovendien krijgt de loc pas een smeerbeurt al ik er echt mee ga rijden en dan blijft hij een hele poos op de baan staan en dan nog heel schaars smeren ......toch.  :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Frans

  • Gast
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2012, 09:51:01 »
Pierre dat ziet er geweldig uit hoor en heel veel locs.
Zoiets wil ik ook alleen ga ik ze rechtop zetten zoals voorbeeld.
Mvg Frans

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:La voor het overzichtelijk opbergen van mijn locs
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2012, 17:46:21 »
Pierre dat ziet er geweldig uit hoor en heel veel locs.
Zoiets wil ik ook alleen ga ik ze rechtop zetten zoals voorbeeld.

In mijn vorige opbergkast (soort vitrine van 7m lang) stonden de loc's en treinstellen ook rechtop. Maar dat werkte niet echt voor mij. Ze stonden zelfs op rails en het was elke keer weer een klus om loc + tender er goed op te krijgen. Ik had er beter groeven in kunnen maken. En zoals ik al vertelde stoot ik er steeds mijn hoofd aan.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/