Auteur Topic: Het maken van water  (gelezen 11612 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline WIM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Het maken van water
« Gepost op: 14 januari 2013, 23:12:42 »
Best forum leden
Op de baan heb ik langs de spoorbaan een sloot gemaakt van 1,5 cm diep en 3 cm breed
De vraag is nu, hoe krijg ik daar het effect van water met golfjes en wat riet in.
met vriendelijke groet
Wim  :)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Het maken van water
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2013, 23:30:09 »
Beste Wim,

Om te beginnen heb ik hier op dit het forum al diverse realistische waterpartijen gezien. Even rondkijken zou ik dus zeggen.
Daarnaast vind ik dit ook een heel geslaagd project. http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/rivier-en-water.html

Groeten, G?J

Offline WIM

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re:Het maken van water
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2013, 21:16:22 »
GeJe bedankt voor je snelle reactie Ik heb de site op gezocht en meteen aan mijn favorieten toe gevoegd
Als ik het allemaal goed begrijp, hoef je niets Blauw of groen te schilderen alleen maar grijze kit en tegel lijm met daaroverheen de vernis of boten lak is al voldoende. Ga het uit proberen.
Bedankt
"de kruier""
Wim

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Het maken van water
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2013, 21:56:38 »
Beste Wim.

water maken kan op vele manieren.
De vraag is wat wil je, een rustig slootje, een kabbelend beekje of een wildwaterrivier.
Het is allemaal mogelijk.
Zelf heb ik een wildwater-rivier gemaakt met bootlak (stinkt) en heldere silicone (stinkt met bootlak enorm)





en een waterval met alleen maar heldere silicone





De laatste tijd gebruik ik alleen maar witte houtlijm die transparant opdroogd, ruikt niet en is spot goedkoop (Action 250ml 1,60 euro'
Met een beetje ondergrondkleur en wat steentjes kan je een leuk slootje maken, natuurlijk kan er ook wat groen naast zoals riet, dat kan je makkelijk van een oude blokkwast maken.



Misschien is het wel leuk als je ook eens wat foto?s van je baan plaatst, dan kunnen wij daar ook eens van mee genieten.
En net wat G?Je al aangaf, zoek eens wat op ons forum, er staat genoeg over hoe men water maakt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0