Auteur Topic: Intellibox Seri  (gelezen 5401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stafmarklin

  • Gast
Intellibox Seri
« Gepost op: 13 juli 2012, 18:10:24 »
Hallo vrienden,
Ik zou de Seri

Frans

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2012, 19:18:37 »
Ik heb een laptop met een serieele poort maar die gebruik ik niet,ik gebruik een usb poort in de laptop en daar vandaan (ben even de naam kwijt) maar een zelfde kabel die je met een printer gebruikt naar de IB.
En mijn laptop is een ouwetje met Windows XP.

Mvg Frans

stafmarklin

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2012, 19:32:11 »
Hoi Frans,
Bedankt voor de reactie. Dus als ik goed begrijp gebruik je een verloopstuk USB naar Seri?el. (RS232), zoals bv een Keyspan USA-19HS of iets dergelijks dat je ook bij Conrad kunt bestellen.
Gr
Staf

Frans

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2012, 19:41:14 »
Staf ik ga van de intelli box met een kabel met een vierkante stekker gewoon naar de usb van de laptop.
Heb je op je laptop usb?En heb je een IB?

Frans

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2012, 19:46:10 »
Dit kabeltje bedoel ik.En als je een oude IB hebt zal het de seriele poort worden vrees ik want de oude IB ken ik niet heb zelf een nieuwe.

stafmarklin

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2012, 20:09:23 »
Frans ik heb een IB maar nog geen laptop. De IB (UH65060) is niet de laatste nieuwe en achteraan heb ik maar 1 computer interface (Sub-d bus of RS232). Ik vermoed dat U de UH65100 (groot display) hebt.
Mvg
Staf

stafmarklin

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2012, 20:11:15 »
Frans,
We hebben mekaar juist gekruist. Jij hebt inderdaad de nieuwe. Dus ik zit nog steeds met het probleem. Toch bedankt.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2012, 08:44:39 »
Frans ik heb een IB maar nog geen laptop. De IB (UH65060) is niet de laatste nieuwe en achteraan heb ik maar 1 computer interface (Sub-d bus of RS232). Ik vermoed dat U de UH65100 (groot display) hebt.
Mvg
Staf

De 65060 is de IB-Basic die hebben Frans en ik ook.

Kabel die je nog hebt is net als Frans laat zien maar als er aan jouw IB een andere uitgang zit (ouder type) maak er dan eens een foto van of neem de IB mee naar een zaak waar ze kabeltjes verkopen en schaf dan gelijk een laptop aan dan weet je zeker dat het allemaal gaat passen.
Zo'n kabeltje kan je de kop niet kosten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

stafmarklin

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2012, 09:07:58 »
Hallo Tom,
Ja het kabeltje is geen probleem dat zou gewoon een seri?le kabel moeten zijn maar mijn vraag is of iemand ook werkt met een oudere IB en een laptop met Seri?le poort. Het zou stom zijn dat ik een laptop koop en dat (volgens een ICT man) de Seri?le poorten dikwijls falen of zelfs niet werken omdat de uitgangsspanning te zwak is. Welke Laptop werkt wel?? Anders moet ik een gewone Pc aanschaffen maar dan zit ik h??l krap met de ruimte.
Mvg
Staf

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2012, 09:19:34 »
Ik heb ook een gewone Pc en zit heel erg krap met mijn ruimte.
Er is altijd wel ergens een oplossing voor te vinden want ik heb altijd geleerd dat de oplossing bij jezelf ligt.
Mijn PC staat op een ruimte van 60cm met aan de ene kant de baan en aan de andere kant een muur, daar pas ik net tussen.
PC staat op de grond, tzt ga ik een blad onder de baan maken met een draadloos toetsenbord en het scherm ga ik dan aan de muur ophangen.
Ik heb ook ooit gedacht aan een laptop maar uiteindelijk toch maar gewoon mijn Pc gebruikt.
Bij Frans staat de boel op een laptop te draien en dat gaat ook prima.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2012, 09:24:14 »
Precies Tom en ik gebruik een behoorlijk oude laptop,dus als ik staf zou zijn gewoon een kabeltje van serieel IB aansluiting naar USB op de laptop.En even de juiste drivers op zoeken.

stafmarklin

  • Gast
Re:Intellibox Seri?le poort
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2012, 10:02:23 »
Tom, Frans,
Ga eerst proberen om mijn PC te plaatsen en anders zoals Frans een goedkope laptop op te kop tikken. Bedankt mannen.
Staf