Aangezien ik niet verder kon met de dingen waar ik nog mee bezig was heb ik de onderbouw voor een al lang geleden gepland diorama uit de vitrine kast gehaald:

Dit is bestemd voor een diorama van een deel van een werkplaats waar zowel het electrisch materieel als het verhuur/diesel materieel van de Werse Angel Eisenbahn onder houden word. Dit Ausbesserungswerk ligt in Warendorf ten noord/westen van het station aan de WAE lijn naar Neu Beckum( bij WAE standplaats 3 op de OV kaart van NWR).

De electrische WAE lijn loopt van Versmold via Warendorf-Ennigerloh-Neu Beckum-Sendenhorst naar M?nster(westf.) en is met 3kv = ge?lektrificeerd. Op een deel van de lijn is ook goederenvervoer wat door ZementCargo AG word uitgevooerd waarvan ik al eerder een diorama heb gebouwd.
Dit is het sporenplan van Neu Beckum en Warendorf waarop beide diorama's staan aangegeven.Op dit diorama komen de opstelsporen naast de loods half onder gebouwen te liggen zoals in sommige berg achtige streken ook te zien is.

Zoals te zien is ligt er een voetgangers/fietsers tunneltje naast de werkplaats op dit diorama. De helling daarvan is erg stijl maar vergelijkbare helling ben ik in het echt ook al tegen gekomen in Duitsland zelf al net over de grens in Emmerich.

De loods is gebouwd van wanden van 2 industri?le gebouwen die ik ooit eens 2e hands gekocht heb en deze heb ik om op hoogte te komen op elkaar gelijmd. Tenslotte moeten bakken gelicht kunnen worden en moeten kranen in het gebouw grote onderdelen over de voertuigen heen kunnen vervoeren.
Op dit diorama zullen alle sporen van bovenleiding worden voorzien en er zal redelijk wat materieel op te zien gaan zijn als het klaar is.
Word dus weer vervolgd, groetjes Michiel