Auteur Topic: Vraag; Welke verfsoorten voor verouderen?  (gelezen 6491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Vraag; Welke verfsoorten voor verouderen?
« Reactie #25 Gepost op: 24 maart 2011, 22:07:26 »
Zoals beloofd (let even niet op de plaats waar het ligt, het is een mooi contrast en het ligt makkelijk tegen die knop aan.

De crux zal wel zitten in wat er op het linkereind staat: "soft pastel"



Even de zijkant, het is grijs, maar er zijn wel 10 kleuren grijs dacht ik



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Vraag; Welke verfsoorten voor verouderen?
« Reactie #26 Gepost op: 5 december 2011, 15:46:16 »
Ik schilder en verouder alles met muurverf, dat is goedkoop, laat zich goed mengen en verdunnen, dekt redelijk goed en droogt mooi mat op. Nadelen zijn er ook, de verf is niet heel lang houdbaar, na een jaar is het beste er wel vanaf als de pot/emmer vaak geopend word. Mijn oplossing hiervoor is alleen enkele basis kleuren kopen en zelf alle kleuren mengen die ik nodig heb en dit dan in kleinere potten en potjes zodat het snel genoeg op is. Ook de basis kleuren zelf giet ik over in kleinere potjes en zo kunnen de liter emmers rustig 2 a 3 jaar mee.

Op glad kunststof en metaal is muurverf wat kwetsbaarder als de meeste verf maar dat is op te lossen door voor het verouderen eerst je voertuig van een laklaag te voorzien, gewoon zijde glans vernis ofzo op waterbasis.

Voor iemand die zelden wat schilderd zou ik muurverf niet aanraden maar voor groot verbruikers zoals ik is het ideaal en als je de verf met andere in je omgeving kan delen gaat de voorraad ook snel genoeg op.

Groetjes Michiel