Auteur Topic: Antal's prutshoekje  (gelezen 23960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #25 Gepost op: 30 december 2011, 23:49:17 »
Hallo forumvrienden,

Het seinhuis is vandaag ook bijna gereed.
Het begint er steeds beter uit te zien en deze zal ook een mooie plek op de baan krijgen en zal eigendom zijn van het spoormuseum wat daar zit.


Groetjes,

Antal

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2012, 21:38:45 »
Gister terug uit Berlijn gekomen in de avond en hier een kleine teaser:

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


Ik heb vrijdag een (zeer) belangrijke toets waar ik nu nog even hard voor leer en als ik hem haal kan ik door met de opleiding.
Daarna zal ik dus met de filmpjes bezig zijn. :)

Groetjes,

Antal

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2012, 21:46:45 »
Beste Antal,

Bedankt voor het plaatsen van de teaser; ben benieuwd naar de filmpjes.

Succes met de toets - we zijn benieuwd naar het resultaat!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2012, 20:11:03 »
Helaas slecht resultaat gekregen wat betekend dat ik moet stoppen met de opleiding.
Ben er zelf zwaar verbitterd over en neerslachtig onder.
Desalniettemin heb ik nog wel filmpjes voor jullie want belofte maakt schuld en kom graag beloftes na.

Technikmuseum Berlin
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


Berlin Hauptbahnhof
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


en als laatste Loxx Berlijn
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


Groetjes,

Antal

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #29 Gepost op: 15 januari 2012, 00:53:31 »
Antal, wat sneu dat je nu moet stoppen met de opleiding.
Maar er zijn altijd weer nieuwe kansen dus pak ze want de wereld is nog niet vergaan hoor.

Je filmpjes zien er goed uit, Berlijn is wel een heel bijzondere (beetje saaie) stad.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #30 Gepost op: 16 januari 2012, 21:33:18 »
Dank je Tom! :) MOrgen heb ik een gesprek mijn mijn SLB'er (mentrix) en weet ik wat de mogelijkheden zijn.
Vandaag heb ik een mooie sollicitatie gemaakt plus dito CV om via een BBL verder te kunnen.

Ik heb ook even lekker zelf wat gedaan ik merk dat het modelbouwen me goed doet dus gebruik ik dat even om lekker niet aan de wat minder prettige dingen te denken.
Hier een vlog (video logboek) waar ik mee wil beginnen.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>


Hopelijk vinden jullie het wat.

Groetjes,

Antal

Riny

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #31 Gepost op: 17 januari 2012, 16:23:35 »
Antal,

Super leuk gedaan en ja, het is weer eens wat anders dan foto's.
Leuk om naar te kijken en ook leerzaam voor diegene die wat minder uit foto's zou kunnen halen.

Keep on the good work. ;)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #32 Gepost op: 17 januari 2012, 20:54:11 »
Beste Antal,

Ik sluit me bij Riny dat de opzet van je VLOG weer iets anders is dan foto's; ben benieuwd naar de volgende!  ;)

Je hebt een leuke voorraad met huisjes om nog te bouwen en zie graag je bouwverslagen tegemoet. Er zitten altijd weer leerzame aspecten in!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #33 Gepost op: 17 januari 2012, 23:50:21 »
Antal, ben het helemaal met de vorige sprekers eens, gewoon mee doorgaan.
Ziet er super leuk uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #34 Gepost op: 20 januari 2012, 13:27:59 »
Hallo Heren,

Dank voor het compliment en zal zeker dooraan! :)
Momenteel ben ik nog druk met school en is er nog niet veel tijd om rustig ervoor te zitten en te gaan filmen.
Zodra dit wel het geval is dan zal ik het hier weer plaatsen.

Groetjes,

Antal

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #35 Gepost op: 29 januari 2012, 23:05:16 »
Natuurlijk zit ik niet stil en heb ik voor jullie nog wat foto's.
Ik ben begonnen met het busstation en dat schiet aardig op daarnaast lijntjes geverfd op de weg en wat kleurplekken wat gerepareerd is.
Hier de foto's:












En als toegift ben ik met een wagon bezig om te kijken en leren hoe ik mooi kan verweren en rotzooi erop kan doen.. :P





Groetjes,

Antal

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #36 Gepost op: 30 januari 2012, 00:40:22 »
Antal, weer goed bezig maar even een tip wat foto's maken betreft, maak foto's van kleine dingen van wat verder af en snij het te veel er om heen weg, daar worden ze bij mij vaak veel scherper van. Hoe verder je inzoomt hoe meer kans op beweging in je foto.

Groetjes Michiel

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #37 Gepost op: 30 januari 2012, 22:42:04 »
Heey Michiel,

Dank je voor je tip en dat klopt. Helaas speelde hier het licht ook een grote rol in mee waardoor het dus iets bewogen is.
Volgende keer hoop ik weer met vlijm scherpe foto's te komen en een leuke update.

Groetjes,

Antal

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #38 Gepost op: 3 januari 2013, 17:18:38 »
Na een mailtje gehad te hebben maar eens even hier weer wat actiever worden.. :)
Alweer bijna een jaar geleden maar hier een kleine update.
Naast modelspoor heb ik momenteel niet veel tijd ben nu fulltime aan het werk in de gehandicaptenzorg en heb een schat van een vriendin.

Daarnaast wel wat bezig met modelspoor maar vooral verzamelen voor mijn toekomstige baan.
Momenteel heb ik naast het bekende "M?rklin" 3rail systeem ook enkele trams gekocht die 3 rail via de bovenleiding gaan rijden.
Ook heb ik een flink aantal bouwkits gekocht om een stuk van een stad te gaan maken.
Ook heb ik daar veel scenery bij elkaar gescharreld zoals neon reclame voor aan de muur poppetjes veel auto's en van mijn vriendin de welbekende Amsterdammertjes gekregen.
Nu moet ik eens kijken hoe ik dit alles mooi kan verwerken. Ik heb besloten om niet teveel tramspoor en spoor op me baan te hebben zodat dit niet een overkill wordt. Het belangrijkste is dat het allemaal realistisch oogt.

Goed genoeg geluld eens even wat foto's plaatsen van wat ik onder andere bij elkaar heb gesprokkeld om een klein beetje beeld te geven.

Hier 1 van de trams van het merk Lima wat reclame heeft van Javaanse Jongens. De tram zelf is op en top Duits en heeft echt bestaan. Toch door de reclame vind ik hem leuk om te hebben en heb ik in ieder geval iets.. :)


Hier een bouwkit van Caf? de Engel die een echt interieur krijgt (benedenverdieping) en Amsterdammertjes. Daarnaast probeer ik veel Niet duitse automerken te verzamelen. Dit vanwege ik op erg veel foto's zie dat er veel niet Duitse automerken in Nederland zijn en het iets realistischer te krijgen.. De Amsterdammertjes zijn overigens van Tilly models. Dit alles overigens van mijn vriendin gekregen die de hobby ook erg leuk vindt.


Als laatste nog een line up van enkele treinstellen die de stoptrein diensten gaan draaien en van en naar het hoofdstation rijden. Dit alles rijdt nu nog op het eindstation Luntershoven wat nog steeds bestaat. Enkel zal dit niet meer jaren duren voordat de hamer erin gaat...


Hopelijk hebben jullie een beetje beeld wat er in de toekomst te wachten staat. Het idee wat ik heb zit al in mijn hoofd nu nog eens op papier zien te verwerken.. :) (lastige klus)

Groetjes,

Antal

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2013, 17:27:39 »
Hoi Antal,

fijn om weer eens een update van je te zien.
Ziet er weer allemaal veelbelovend uit en ja, soms moeten we even een soort van porretje geven.
Dat is niet erg je kan tenslotte niet overal tegelijk je kostbare tijd insteken.
We zijn iig weer blij wat van je te horen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2013, 17:28:47 »
Heej Antal,

Wat leuk dat je gelijk even een update plaatst.
Je hoeft ook niet elke dag aanwezig te zijn maar we vinden het wel leuk als we regelmatig wat van je zien...
Iedereen heeft het in het dagelijkse leven druk.

Ik vind je tram echt supergaaf.
Mooi ding.
Fotografen met passie.

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2013, 17:42:41 »
Ha Tom en Semantha,

Dank je en inderdaad was het porretje even nodig om jullie weer in beeld te krijgen. ;)

Overigens hier nog een aanwinst die ik zaterdag met mijn vriendin heb uitgezocht. (ik de loc zij het locnummer)
Zij vond hem ook erg mooi en zonder het te vragen gaf ze al aan dat ik hem maar meteen moest kopen.. Dat laat ik me geen tweede keer zeggen. :P
Hier een foto van de Loc. (deze gaat op de nieuwe baan de Italy Express trekken die ik compleet heb)



Hier het zusje van de loc in het echt met een zelfde soort trein.. (bijna hetzelfde dan)
http://www.flickr.com/photos/54991313@N07/5954034124#

Groetjes,

Antal

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #42 Gepost op: 3 januari 2013, 18:04:35 »
Leuk om weer eens wat van een ander te zien.
Prachtig die Hollandscale huisjes. Geweldige tram en dan ook nog een hele mooie 1300 en mijn favorieten, en wel 3 op een rij de mat54. Ben jaloers op al dat moois.
Wordt vast een hele mooie Hollandse baan.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #43 Gepost op: 3 januari 2013, 23:33:06 »
Dat ziet er veelbelovend uit Antal. Zo aan de foto's te zien met dat mooie materiaal bof je maar met zo'n vriendin. Ik wacht met spanning af hoe het verder gaat lopen met je baan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2013, 14:00:14 »
Ha Forumleden,

Er is weinig nieuws te melden enkel dat ik waarschijnlijk een deel van de treinbaan ga slopen zodat er meer ruimte komt voor mijn ouders.
Het eindstation blijft sowieso bestaan en ik wil ook nog een ander deel hebben zodat ik wel iets kan pendelen.
Voor de rest wacht ik ook af wanneer ik mijn diploma heb en een vast contract zodat ik samen met mijn vriendin voor een woning kan kijken.
Daarnaast heb ik een geheel nieuw plan en zit er dus ook minder motivatie in om de andere tafels te gaan maken...

Groetjes,

Antal

PS: Bedenk me nu net dat ik wel bezig ben met een slagerij maar er zit niet veel vaart in vanwege werk en school.. :)


Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #45 Gepost op: 14 januari 2013, 14:06:31 »
Ja, soms moet even pas op de plaats maken vanwege studie of werk.
Ik hoop voor je dat een eigen huisje spoedig werkelijkheid zal worden en dat je dan samen met je vriendin een eigen hom hebt en daar weer verder kan aan deze hobby, de andere hobby hebben we het hier niet over. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #46 Gepost op: 24 januari 2013, 18:28:27 »
Misschien leuk om te vermelden is dat enkele bouwsels op Holland scale gekomen zijn. :)

http://hollandscale.nl/72-schilders-aan-het-werk

Groetjes,

Antal

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2013, 23:06:52 »
Zijn dat jou werkstukken Antal?  :D Leuk joh.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #48 Gepost op: 31 januari 2013, 10:21:03 »
Hoi Pierre,

Ja dat klopt die heb ik eens gemaakt. ;D

Groetjes,

Antal

Antal

  • Gast
Re:Antal's prutshoekje
« Reactie #49 Gepost op: 4 april 2013, 14:14:31 »
Hoi Allen,

Het was even stil maar ik ben er weer. :)
Ondertussen wel wat met de hobby bezig geweest en ben met name dan bezig met het renoveren van gebouwen die ik tweede hands gekocht heb en veel onderdelen missen.
Hier enkele foto's van wat ik aan het doen ben:

Coffeeshop free Adam die voorzien is van interieur en waar men hun gram kan halen... :)


De slagerij is af zoals jullie zien ik had hem hier even naast een herenhuis gezet waar ik mee bezig ben en de coffeeshop. Want ook in mijn stad zullen er veel Franse gasten in afgeragde bakken komen om even high te worden. (Het plan is dat er een rosse buurt in mijn stad komt met o.a. dus dit soort winkeltjes.)


Naast gebouwtjes ben ik dus ook bezig met poppetjes schilderen. Ik vind het zelf een gemiste kans dat er weinig preisers te koop zijn die niet blank zijn.. Dus ik ben nu zelf bezig om wat medelanders te maken. Overigens dit waren poppetjes die ik in het begin geschilderd heb. Ik moet bekennen dat het stukje bij beetje steeds mooier wordt! :-)


Daarnaast komt er in de stad een koningin Wilhelmina te staan. 


Het enige wat ik nu nog heb is het eindstation. Alle andere tafels zijn gesloopt en zullen ook niet terug komen. Ik ga een fidle yard nog bouwen zodat ik wat kan pendelen en om een goede reden te hebben om het eindstation even netjes af te bouwen. Mocht ik gaan samenwonen dan begin ik met een heel nieuw baanplan en thema wat hierboven al wel duidelijk zichtbaar is.


Hopelijk hebben jullie er toch een beetje van kunnen genieten. Als ik tijd heb hoop ik nog meer te kunnen doen. Daarnaast ben ik momenteel op zoek naar onderdelen van gebouwen omdat ik die niet heb van gebouwen. Zo koop ik incomplete gebouwen en probeer ik dor zelfbouw en het zoeken van onderdelen toch nog iets moois te krijgen. :)
Dus mocht je wat hebben liggen laat het me weten. Overigens ga ik proberen om wat actiever hier te zijn. Ik merk dat ik het lastig vind om drie forums tegelijk in de gaten te houden. Hiervoor dan ook mijn excuus dat ik hier dan ook geregeld niet te vinden ben. :)

Groetjes,

Antal