Modelbaanbesturing > S88 modules (terugmelding)

S88-n aansluiten.

(1/3) > >>

Frans:
Beste mensen,

Is er ergens een schema om de s88-n terug melders aan te sluiten weet niet waar te beginnen.Daar bedoel ik groene draden(in mijn geval) naar de terugmelders mee.
Er staat er 1 bij WR maar daar kom ik niet uit.

Bedankt alvast Frans

Riny:
Beste Frans,

Ongeacht welke S88/S88-n men heeft, er zitten 16 ingangen op.
Iedere ingang (16 stuks) krijgt 1 terug- meld- draad vanaf de rail cq. sectie.

Bekijk even de onderstaande afbeeldingen.





Men is niet verplicht om een exacte volgorde aan te houden met het aansluiten op de S88/S88-n.

Bijvoorbeeld:
Een blok met 3 secties mag tmc-1 tmc-4 tmc-8 toegewezen krijgen. (TMC = Terug Meld Contact = groene draad)
Echter dient dit in de software (Itrain) goed ingevoerd (geconfigureerd) te worden.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Frans:
Dankje Riny en moet ik de terugmelders en blokken benoemen in I Train.
En kan ik dus bij een blok beginnen en willekeurig de draden aansluiten en benoemen in volgorde natuurlijk.
Zal ik eerst i train probeer versie downloaden.

Riny:
Beste Frans,

Hoe Itrain in elkaar steekt, daar ben ik niet echt van op de hoogte.
Tom kan je daar 100 maal beter mee helpen als ik.

Veronderstel, je hebt 10 S88 modules x 16 ingangen = 160 terugmeldpunten.
Wanneer je dus invoert dat je 10 modules hebt zal, naar alle waarschijnlijkheid, ITrain zelf zien dat er 160 TMC aanwezig zijn.
Maar nogmaals, Tom kan je daar meer over vertellen als ik.

P.s. wanneer het een 100% Itrain discussie gaat worden kunnen jullie dat beter in het topic "ITrain" doen zodat, ook voor andere, alles op 1 plaats besproken wordt en te volgen is.

Anne W:
Zolang je in het computerprogramma (maakt niet uit welk programma) maar goed vastlegt welk terugmeldnummer waar ligt en wat hij moet gaan doen, maakt het niet uit welk nummer het is, dus je kunt de afstand tussen je melders en je meldeenheid zo kort en effici?nt mogelijk houden/ aanleggen.

Groet, Anne W

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie