Laten we het gewoon wat moeilijker maken, in plaats van makkelijker.
Kijk eens bij
De keerlus zonder dioden.
Als je browser kan vertalen (zoals de mijne), dan kan de Duitse taal geen probleem voor je zijn.
Onder het kopje "Kehrschleife, komfortabel" staat het zelfde principe afgebeeld (maar een kwartslag gedraaid) als bij modelspoorelektronica. maar de tekening (uit 2004) is in 1 kleur (blauw) getekend, in plaats van in allerlei kleuren. Felix legt uit wat de voordelen zijn van deze aanpak boven alle andere methoden.

(bron:
http://www.k.f.geering.info/modellbahn/technik/bilder/kehrschleife.gif)
Het gaat in beide gevallen (modelspoorelektronica en fgeering) om een digitale keerlusmodule bij 2-rail gebruik. Dat het digitaal is, zie je uiterst links op de tekening (de hoofdbaan wordt niet gepolariseerd, de keerlus wel).
En dat kan natuurlijk alleen maar als de langste trein binnen die keerlus binnen de sensors valt.
Analoog werkt dit principe (en dus deze keerlusmodule op die manier ook niet) niet omdat de hoofdbaan moet worden omgepoold in plaats van de keerlus.
Ik neem aan dat je de goede module hebt gekocht, voor DCC-gebruik (digitaal 2-rail).
Helaas geef je (voor mij dus) te weinig info. Dus weet ik niet waarover je het hebt, en kan je dus ook niet verder helpen. Elk systeem heeft eigen kleurcodes (voor de bedrading) om maar iets te noemen. En als je deze kleurcodes niet snapt, dan is het waarschijnlijk dat jouw systeem een andere code hanteert, of dat je kleurenblind bent.