Allereerst iedereen een gelukkig en voorspoedig 2026.
En om weer eens wat meer op dit forum te doen gelijk maar het begin van mijn plannen.
Inmiddels ga ik aan mijn laatste b(r)ouwsel beginnen.
Een rangeerbaantje wat ik tegenkwam bij Huib Maaskant.
Of ik het 1 op 1 ga na bouwen weet ik nog niet, het wordt i.i.g. iets langer.
61x242cm en opgebouwd uit 2 bakken van 61x121cm.
Het Locje zgn SIK van ROCO heb ik inmiddels al in huis en daar kan ik al het e.e.a. mee testen zoals het automatisch afkoppelen met de el.koppelingen.
Ik denk aan eerst handmatig rijden wat best wel leuk kan zijn maar mijn uitdaging is dan toch op den duur volledig automatisch via iTrain. Mag graag op mijn gemak ergens naar kijken wat allemaal automatisch gaat.
Natuurlijk is de scenery ook een uitdaging, moet wel een beetje op Rotterdam Zuid gaan lijken en dat zal niet mee vallen.
Ik had al wat hout in huis maar tijdens de kerstdag en de jaarwisseling was er niets van terecht gekomen.
Door de aanhoudende kou was het buiten op maat zagen niet te doen en nu er ook nog sneeuw ligt maar besloten om alvast met de kapzaag handmatig aan de slag te gaan. Ja, je zou zeggen zaag dan in de schuur maar daar is het ook verrekte koud.
De eerste zaagsnede in de maak.

En daar ontstaat dan het begin van de haven, nou ja, het moet nog wel verder afgewerkt worden natuurlijk.

Vervolgens het deel wat uitgezaagd is omdraaien en vast lijmen, zo ontstaat dan de haven in Rotterdam Zuid in h0.
Rest nog op dit stuk de boes netjes aft werken, schuren en plamuren en later het water er in te maken met de welbekende WC papier methode. Maar daar over later meer.