Beste modelspoorvrienden,
Heb via mail een foto toegezonden met alle rest- onderdelen die ik nog heb.
Laat ik eerst beginnen mijn dank uit te spreken naar Riny welke mij met een aantal ontbrekende onderdelen grandioos geholpen heeft!
Ik heb een aantal mogelijkheden op forums en websites gezien. Welke mogelijkheid ik ga toepassen daar ga ik nog een aantal nachtjes over slapen en ik wil zeker geen overhaaste dingen doen!
Vandaag weer bezig geweest met het openen en sluiten van de locloods deuren door middel van servo's. Waarbij ik gebruik heb gemaakt van de ESU Servo Switch zoals beschreven in dit
draadje met als onderwerp "Gebruik ESU Servo Switch bij analoge baan". Ook de afstelling van de slag van de servo's staat in dit draadje beschreven.
Ik heb me om het simpel te houden beperkt tot 1 deur (ik wil iedere locloods deur apart bedienen, bij grootspoor gaan de deuren ook niet automatisch open en worden stuk voor stuk open geduwd door het locpersoneel of door personeel van het depot).
Op onderstaande foto zie het bobbeltje zitten waar (zoals door Vollmer meegeleverd) het draadje van de bediening van de deur in kan duwen.

Aangezien ik bovenstaande niet kan gebruiken - ik gebruik verenstaal 1 mm , heb ik bij een deur (als test) waar ik in het verleden een plastic raam heb geplakt (stukje van een overhead sheet), aan de binnenzijde een driehoekje geplakt van styreen met een gat van 1,5 mm.

Aan de voorzijde van de deur zie je het stukje witte styreen zitten, bij de serie productie ga ik dit stukje een donkere kleur geven.

De servo heb ik aan het spant geklemd; deze zal ik later eraan vastlijmen.

Vervolgens heb ik de 003 in locloods gezet om te kijken of er geen aanlopers waren.
Hieronder een filmpje van het openen en sluiten van de deur.
Wordt vervolgd.
Groet,
Johan