Auteur Topic: H0 advies  (gelezen 694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchborg

  • Gast
H0 advies
« Gepost op: 28 oktober 2023, 11:46:57 »
Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig om mijn zolder vrij te maken om eindelijk mijn treinbaan te gaan opbouwen.
Het is niet erg groot 3,5 x 3,5 mtr, het idee is om een U vormige baan te maken met een max. diepte van 75 cm om nog achter op de baan te komen.

Ik heb veel lopen piekeren of ik nu n-scale of H0 scale ga maken gezien de ruimte wilde ik naar n-Scale maar ik wil graag met detail scenery aan de gang.
Dus dat is een lastig compromie die ik moet gaan maken. Maar ik denk dat ik toch naar H0 ga dit puur om lekker met scenery aan de gang te gaan.

Hebben jullie hier ervaring in of 3.5 x 3.5 mtr U baan genoeg is voor een H0 baan ?

En wat voor merk adviseren jullie ik lees veel over Peco maar ook veel over tillig elite graag jullie ervaring en advies.

Wil graag alles via DCC-EX laten sturen.

Ik had de volgende wensen voor een baan:
- 5 a 6 sporen station
- TMD ( als ik het goed heb is dat een Train Maintenace Depot)
- Iets van industrie

Diesel combi met elctrisch rollende materiaal

Ik hoor graag jullie advies en tips ;)

Online denobis

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 175
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: H0 advies
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2023, 12:15:10 »
Ik heb een tafel van 4 x 2,5m.
Daar lopen 4 sporen op in een ovaal met 2 stations en de nodige wissels en  zodat de treinen van ieder spoor naar ieder ander spoor kunnen rijden.
Er is nog een 5 e spoor die onder de tafel doorloopt en die gaat als een soort wachtstation dienen.
Er rijden nu 8 treinen op 4 sporen aangestuurd door iTrain in combinatie met dinamo.
De gebruikte rails zijn van Roco (line met bedding).
Dus op die 3,5m x 3,5m is toch al heel wat mogelijk.
Met vriendelijke groet
Hans