Auteur Topic: De bouw van een Blokhut.  (gelezen 312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
De bouw van een Blokhut.
« Gepost op: 12 maart 2024, 02:12:50 »
Het is even geleden maar ik heb eindelijk weer is de tijd om wat aan de modelbouw te doen.

Hier onder heb ik een begin gemaakt met een huisje van Hout. Dat ik optrek uit Saté prikkers. Heb ook andere houten paaltjes gekocht daar worden t.z.t ook nog wat gebouwen van gemaakt.

Hier is de bodem nog kaal.


Dan gaan heb ik er met wat lichte wash een bodem in gemaakt.


Helaas zijn enkele foto's die ik gemaakt heb in de tussen tijd verdwenen waar ik met de wanden bezig was. Maar hier zijn wat foto's van hoe het er nu uit ziet.






Dit is het voor nu even ik zal dit huisje verder af maken en de foto's hier in deze post zetten.

Is kijken dat ik mijn tijd zo in kan delen dat ik hier gestaag aan verder bouwen kan.  :D
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Re: De bouw van een Blokhut.
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2024, 02:44:15 »
Vandaag weer wat verder gegaan met de blokhut. Hier enkele foto's van.



Op de foto hier onder: Deze wand heb ik nu al enkele vensterbanken in gemaakt en ben nu bezich de zijden er in te zetten als soort van kozijn. Hier zullen dan nog raampjes in komen met helder glas/ plastic zal weer van verpakking (die ik nog ergens had liggen) worden gemaakt net als bij de wagons die ik al met nieuwe ramen heb voorzien.



Op de foto hier onder: Het deurtje wat in het gebouw moet is kijken of ik er nog wat schaniertjes voor kan vinden, of maken.  ::)


Foto hier onder: Oeps, Ik geloof dat ik wat teveel van de deur heb af gesneden.  :o  Gaat dit nog goed komen? zet ik hem wel in als afdakje boven de deur.


Zo weer een deel voor de zijkant van het raamwerk.


Die past er mooi in zo nog twee zijkanten van de ramen in deze wand te gaan.


En dan wat doen we toch met de deur opening? Gaan we er zoals een Herder dat wel is deed, voorliggen voor vanavond?  ;D


Wordt vervolgd niet met Han Pekel maar met de blokhut van houten saté prikkers.   ;D
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Re: De bouw van een Blokhut.
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2024, 16:54:36 »
Zo weer is even een berichtje over de vorderingen plaatsen,

Ondertussen is er zijn er best wel wat dingen veranderd aan de blokhut.


sinds de eerste muur is opgetrokken zijn:
 

De andere muren geplaatst.


Ramen geplaatst aan alle zijden waar ramen in komen.  :D Gemaakt van de huis tuin en keuken verpakking als raam werkt toch best goed



Het dak is bijna zover om erop gezet te worden. zit nog wel te denken of ik die nu nog zal bedekken met riet of wat van die platte leien dakpannen. Maar dat zien we nog wel.   :D


Op dit moment is dit het eind resultaat tot nu toe.  8)


Er moet dus nog een deur in en het dak beschot moet er nog op komen. Heb gezocht naar kleine mini scharniertjes maar tot nu toe nog niet echt iets kunnen vinden, wat ik kan gebruiken als deur schanieren. Heeft een van jullie misschien een idee? ::)


Was nog bijna vergeten dat er ook vensterbanken en luiken aan komen.
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De bouw van een Blokhut.
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2024, 11:13:49 »
Mooie hut, Engelbert.
Ambachtelijke gebouwd. De wanden en ramen zien er mooi uit.
Zelf zou ik een ander dak maken, want met de horizontale balken gaat het snel lekken. Nu regent het nooit op de modelbaan, maar toch :)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...