Auteur Topic: hulp baanontwerp  (gelezen 2252 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline emiel1977

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
hulp baanontwerp
« Gepost op: 7 januari 2023, 20:13:01 »
hallo allemaal
ik zit een beetje met een baan ontwerp.
heb al beetje gezocht op www,maar ik kom er niet uit.

heb een baan van 3.65 meter lang en 1.20 meter breed
nu wil ik graag 2 sporen over de baan hebben.
tijdperk is 3
merk marklin c rails

wie kan mij helpen met een baan ontwerp??

alvast bedankt
mvg emiel

Offline Remco Beijers

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: hulp baanontwerp
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2023, 22:42:44 »
Hoi Emiel,

Zou je misschien iets meer details kunnen geven wat voor soort baan je zou willen?
Wil je meer gaan rangeren en zelf bezig zijn met je baan. Of wil je liever wat stukken waar de treinen helemaal zelf over rijden zodat je ernaar kan kijken.
Wil je veel scenery of juist niet. Wil je in een stad of over een stuk land. Wil je een baan wat realistisch is of gewoon wat leuk uitziet. En ga zo maar door met de vragen.
Anders gewoon eerst wat uitbreidingsets kopen voor je c rail en die neerleggen en kijken wat je leuk vind.

Groetjes,
Remco

Offline denobis

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 170
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: hulp baanontwerp
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2023, 08:43:58 »
Ik kan je 1 ding aanraden:
koop het programma annyrail.
Daar kun je je baan mee ontwerpen en als je het ontwerp klaar hebt kun je in het programma de benodigde rails uitrekenen.
kost 49 e maar is zijn geld meer dan waard.
Met vriendelijke groet
Hans

Offline Luud

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 50
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: hulp baanontwerp
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2023, 11:18:04 »
Dag Emiel....herken je probleem....ik heb twee x een baan uitgelegd, wat geprobeerd met rondjes rijden, analoog en digitaal en erachter gekomen dat ,,rondjes" rijden geen voldoening geeft en digitaal me ,,geestelijk" fit houdt en super interessant is. Ik heb lange tijd gezocht op diverse fora en internet voor een geschikt baanplan. Ik ben nu bezig met een hondenbot (ipv dubbel spoor) en dit geeft ruimte om een rangeerterrein in te richten. Ik heb het plan op tekening, maar merk met bouwen dat ik denk, oja, ook leuk, wisseltje hier, spoortje daar. Hierdoor wijk ik af van het gemaakt plan, dus mezelf tot de  orde geroepen, niet doen. Hoe deze baan gaat bevallen weet ik niet, het wordt een rondrijbaan (hondenbot) met lange treinen (loc met 6 rijtuigen) en een rangeergedeelte voor korte treinen en opstel.  Alleen het bouwen eraan is al leuk......Succes.....en met jouw beschikbare ruimte gaat dit lukken.....
Spoorse Groeten
Luud.

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: hulp baanontwerp
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2023, 13:05:58 »
http://www.modelspoorh0.nl/   en ga naar downloads.Daar vind je het railplanboek en kan je ff doorzoeken en aanpassen
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper