Auteur Topic: Vraag over ombouw van dummy treintjes naar gangbare locomotieven.  (gelezen 435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Hallo allemaal,

Er heeft al een tijde een kleine vraag zich steeds groter gemaakt in mijn gedachten over Het ombouwen van kleine z spoor rijdbare standmodellen naar gemotoriseerde modellen.
Natuurlijk voor grotere modellen is het zeker mogelijk en zo denk ik dat het ook zeer goed mogelijk is om dat met kleinere modellen te doen op Formaat 1:220.

Ik bedoel dan zo iets wat hier onder in N spoor wordt getoont. Deze zijn er ook in Z-spoor en zijn een stuk goedkoper in aanschaf. en zo'n motortje van Rokuhan is ook niet heel duur wat ik zo gezien heb.


Dit is me steeds vaker in gedachten gekomen aangezien Rokuhan ook zijn motoren aanbied in onderstellen om daar een eigen ombouw overheen te zetten. En de mogelijkheid om 3d afdrukken te maken.
En nu helemaal met een Raisin 3D printer. Zou dit iets zijn en is het goedkoper als een hele trein te kopen? ik zie vaak Z-spoor locs voor over 150 euro verkocht worden van elke firma. En soms is het mooi om zulke modellen te kunnen inslaan. Maar aangezien er vrij weinig wordt gemaakt voor Z-Spoor aan de hand van bijvoorbeeld Nederlands rollend materiaal al dan niet gemotoriseerd? 8)

Ik begrijp dat z-spoor niet voor iedereen is maar aangezien ik een 2de generatie ben die met z-spoor voornamelijk heb gewerkt zit ik daar echt aan te denken.
Jullie ideeën en adviezen Zijn natuurlijk welkom dit geldt natuurlijk voor al mijn posts hier op het forum.  :)
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert