Auteur Topic: s88-problemen in het schaduwstation.  (gelezen 19151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #25 Gepost op: 8 augustus 2011, 00:13:31 »
Hallo Anne,

Dank voor je felicitatie, maar wat is er technisch gezien onvolkomens en onbegrijpelijks in mijn verhaal?
Ik begrijp denk ik wel je reactie en ik kan die ook plaatsen, maar stel gewoon je vragen.
Zo mogelijk geef ik daar antwoord op.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #26 Gepost op: 8 augustus 2011, 11:10:14 »
Beste Roel,

Je terugmelders waren correct schrijf je, toch heb je de railscheidingen breder gemaakt, deed je dat voor de zekerheid?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #27 Gepost op: 8 augustus 2011, 17:04:02 »
Hoi Anne,

Ja, de terugmelders waren correct en de railafstand was, voorzover ik kon nagaan, ook goed.
Omdat een lok soms wel en soms niet op dat blok tot de wissel doorreed heb ik uit voorzorg toch gedacht om bij twijfel de railafstand duidelijk groter te maken.
Door de benauwde ruimte in het schaduwstation was het heel moeilijk werken met de tremel en dat ging dus goed fout.
Ik heb toen besloten het gehele blok eruit te halen en te vernieuwen. Moest toen ook wel, omdat het blok met twee schroefjes vastzat en je die schroefjes op een normale manier er niet uit krijgt.
Was dus inderdaad echt slopen. Jammer! Maar, zoals je al zei, het resultaat geldt.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #28 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:25:34 »
Beste Roel,

Heel goed, het ging mij om het gebruik van de beschikbare hulpmiddelen, in dit geval de display van de terugmelders, om fouten te analyseren en oplossingen te vinden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #29 Gepost op: 8 augustus 2011, 23:18:32 »
Hoi Anne,

 omdat het blok met twee schroefjes vastzat en je die schroefjes op een normale manier er niet uit krijgt.
Met groet, Roel  ;)


Mogelijk kon je ze er moeilijk indraaien ?
Strijk de schroefjes eerst door je hoofdhaar en je zal zien het schroef een stuk eenvoudiger.
Gek toch ?
Probeer het eens !

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #30 Gepost op: 8 augustus 2011, 23:26:56 »

Mogelijk kon je ze er moeilijk indraaien ?
Strijk de schroefjes eerst door je hoofdhaar en je zal zien het schroef een stuk eenvoudiger.
Gek toch ?
Probeer het eens !


Heeft natuurlijk wel nadelen, zie de avatar van Ben :P

Nee, geintje ik doe dat ook en met grotere schroeven en aantallen neem ik meestal een oud stompje van een kaars, zeep kan ook maar dan heb je kans op roest.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0