Allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
Ik had vandaag een lange dag, geschikt om eindelijk aktie te ondernemen.
De terugmelders waren correct, dus daar lag het niet aan.
Met een zeer dun mesjes alle voegen tussen de railstaven schoongemaakt.
Resultaat: geen.
Met een spiegeltjes alle voegen nog eens goed bekeken en ik meende er een te zien die toch aardig dicht leek. Met het mesje nogmaals geprobeerd, maar dat had ook geen resultaat.
Dan maar de dremel gepakt. Maar de ruimte tusen het schaduwstation en de onderkant bovenplaat is zo krap (ik schat 10 ? 11 cm, dus nooit meer doen!) dat met de dremel daar werken moeilijk is. Toch geprobeerd, maar met het verwachte resultaat. Daar slijpen waar net niet geslepen moet worden. Het bloed begon aardig te koken.
Dan maar proberen het gehele blok eruit te halen en opnieuw aanbrengen. Ieder blok heef bij mij drie TMC. Ik realiseerde mij wel dat elk blok in het schaduwstation met twee schroeven was vastgeschroefd

. Toch maar gaan slopen, want het moest toch opgelost worden. En dan maar zien hoever ik zou komen. Gelukkig had ik nog genoeg rechte rails 188 liggen, dus ik mocht een aantal naar de filistijnen helpen. Om half negen vanavond, na 5 uur bezig te zijn geweest en het eten op het bordje aangeleverd te hebben gekregen, kon ik eindelijk gaan uitproberen. Na ongeveer 20 keer met diverse loks het blok bereden te hebben kon ik tevreden vaststellen dat alle loks nu allemaal tot de wissel doorreden. Dus het is weer in orde!
Maar wat de reden is geweest van het probleem weet ik nu nog steeds niet en zal het ook niet te weren komen. Ik kan weer automatisch rijden zonder dat ik een wissel defect moet geven. En daar was het om te doen.
Het is wel geen technisch verhaal geworden, maar eerder een sfeerverhaal. Toch vind ik het wel leuk dit aan jullie door te geven.
Met groet, Roel