Auteur Topic: Update firmware Tams Red Box / HandControl 2  (gelezen 5410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul V

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 2
Update firmware Tams Red Box / HandControl 2
« Gepost op: 10 februari 2022, 09:09:41 »
Door een vergissing bij het kiezen van het juiste protocol voor mijn loks op de programmeerrail (MM2 ipv M3) moest ik uiteindelijk de firmware van zowel RB als HC2 opnieuw updaten.

Op de site van TAMS heb ik de meest actuele software gedownload op mijn Raspberry 4 en (met veel moeite) uiteindelijk kunnen invoeren  in allereerst de Red Box en daarna de HandControl 2.
(gedaan volgens de Duitstalige handleiding). De HC geeft de nieuwste versies weer evenals CV NAVI.

Bij de eerste opstart na installatie krijg ik allereerst de kortsluitingsmelding op de RB ( standaard staat de RB blijkbaar op DCC, ik kies dan het Motorola protocol ) daarna in het menu 'Instellingen' op de HC nog de overige aanpassingen van DCC naar Motorola doorgevoerd. Echter lijkt het erop dat het juiste protocol toch niet wordt doorgevoerd.

Lokomotieven en wissels funktioneren nog niet. Het lijkt of DCC nog steeds van kracht is.

Is er iemand die ervaring heeft met het updaten van de RB in combinatie met HC2.

Ik rij met  Marklin H0 baan C en K rails aangevuld met Tams RB, HC2 en iTrain 5 

Ik  hoor het graag .

Groet,

Paul