Om te beginnen met modelspoor heb ik enige tijd geleden een PIKO startsetje gekocht, incl. een model van de Hondekop.
Gisteren kreeg ik de rail-uitbreidingsets binnen

Het startsetje heeft nummer 97932
Uitbreidingset B heeft nummer 55311
Uitbreidingset C heeft nummer 55321
Alles van genoemd merk dus.
Vanmiddag heb ik de gehele baan gelegd om te weten hoe groot ie nou werkelijk is. En ja, het blijkt inderdaad best groot te zijn. Natuurlijk, er worden maten opgegeven en dat beschouw ik slechts als indicatie. Zelf opmeten werkt het beste.
Enkel de startset is 160x90cm. Met de uitbreidingsets erbij is het 210x90cm geworden.
Waar ik 'm nou moet leggen is een groot vraagteken, de startset zelf past nog wel op de eetttafel, maar met de uitbreidingsets niet meer...
Goed, de baan is gelegd al is het tijdelijk. Locomotiefjes en treinstel erop en de trafo aansluiten. Oeps, alles begint tegelijk te rijden en dat was niet de bedoeling

De stand van de wissels blijkt niet uit te maken. Okay, daar moet ik dus nog iets op gaan bedenken.
Maar daarnaast is de vraag: wat is er nog meer mogelijk aan uitbreidingen, welke niet standaard aangeboden worden. Bijvoorbeeld twee ovaaltjes die met elkaar verbonden worden middels een overloopwissel, 1 of 2 stuks.
Hieronder een foto van mijn startset met de uitbreidingen erbij, voor het idee.