Auteur Topic: Mittelwald  (gelezen 10117 keer)

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Mittelwald
« Reactie #25 Gepost op: 27 september 2021, 20:14:34 »
Goed bezig geweest.
De rivier gaat die onder de stad door of alleen onder de sporen van het station.
Kademuren kan je mooi aankleden met gipsmuurtjes of ander materiaal.
Verder afwerken met ModPodge voor het ultieme watereffect.

Misschien wordt die rivier wel alleen een dal en maak ik de achterkant van de stenen boogbrug dicht met wat rotsen. Dan is het net een ondersteuning voor het spoor tegen een rots wand. Maar eigenlijk nog niet verder bedacht...
Groet Mies

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #26 Gepost op: 28 december 2021, 08:29:12 »
Kleine update:

De laatste welen ben ik bezig geweest om iTrain in te regelen. Behoorlijk zitten klooien om de volgorde van binnenrijden in de stations goed te krijgen.
Voorlopig  gaat het redelijk. Een enkele keer nog een deadlock maar dat gaat ook nog wel goed komen.
Vanmorgen kartonnen bouwpakketten besteld van fabrieken waarmee ik de achterwand ga camoufleren. Geen idee of het wat is maar de prijs valt erg mee.

Verder beetje begonnen aan de aankleding. Tot zover weer!

Groet Mies

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #27 Gepost op: 28 december 2021, 12:59:09 »
Ziet er nu al lekker uit Mies. Smaakt naar meer. Ik ben benieuwd wat je met de kartonnen achtergrond gaat doen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2025, 14:02:07 »
Nou ook ik ben weer begonnen met mn baan. Afgelopen 2 jaar met vanalles bezig geweest. Voornamelijk met het voorbereiden en trainen voor mn fietstocht die ik vorig jaar mei en juni heb gemaakt. Ik ben toen op de fiets naar zuid spanje gereden vanaf thuis (Midwoud). Nu sinds een paar weken weer bezig met de treinbaan.

De afgelopen maanden heb ik een nieuwe 3D printer gekocht en een Resin printer voor de kleine onderdeeltjes. Daarnaast heb ik de oude Ender 3 omgebouwd tot een laser snijder met een 5W laser. Mooi ding om bv hout mee te snijden. Met de Resin printer heb ik 3 slakkenwagens geprint voor het hoogoven terrein op mn baan. De ontwerpen zijn gemaakt door Floris Dielz en staan vrij op Thingivers. Ik ben wel tevreden met het resultaat. De komende dagen zal ik wat meer updates posten van de baan en machinepark.

Groet Mies
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2025, 15:01:30 »
Goed weer wat van je te horen Mies. Prachtige wagons heb je daar geprint man en wat een mooi onderwerp. Tja die Floris weet wel wat mooi is. Zijn baan is een juweeltje.

Dat is een hele onderneming om naar zuid Spanje te fietsen. Hoe lang heb je daar nu over gedaan? Ben je alleen gegaan?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2025, 15:11:37 »
Hey Pierre,

ja die tocht naar Spanje was prachtig! ik ben 45 dagen onderweg geweest waarvan 39 fietsdagen.
Mn beste maat is geemigreerd en woont nu in de bergen tussen Aguilas en Lorca, ongeveer 200km zuidelijk van Alicante.
Ik heb de tocht alleen gemaakt en mn vrouw heeft me opgehaald. Zij is samen met de hond met de auto daar naar toe gereden.

De route kun je bekijken in Komoot:
https://www.komoot.com/nl-nl/user/3229284371981/collections

Ik heb de hele tocht gefilmd en in 6 delen op Youtube gezet. Mocht je je dus vervelen....
https://www.youtube.com/@MichelBikkel/videos
Groet Mies

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2025, 11:37:45 »
Nou Mies, RESPECT hoor.
Heb gisteravond genoten van deel 1 en 2.
Man, wat een tocht en wat een fietspaden.
Nou ja, het waren soms kasseien of gewoon een trap en dan weer over metalen roosters langs het water.
Vond het wel humor dat je in deel 2 een rustdag had en een stukje ging wandelen en was je gevallen. Tja dat waren die beentjes niet meer zo gewend want die willen op de pedalen.
Tsjonge jonge wat een onderneming, je was wel goed voorbereid tenminste wat ik in aflevering 1 en 2 heb gezien.
Vanavond weer verder kijken.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2025, 10:31:57 »
Ik ben begonnen om een fabriekgebouw te maken. De fabriek wordt eigenlijk een hal voor bij de hoogoven.
Ik denk dat ik later de hoog oven die ik nu heb uit het gebouw haal en ga intergreren in deze fabriek.

Eerst maar eens begonnen met een schets en toen wat tekenen. Vervolgens de kozijnen los getekend want die ga ik maken met de 3d printer.
Het gebouw wordt in delen uit 3mm multiplex gemaakt, gesneden met de laser printer.

Al met al best een gepuzzle op alles uit te zoeken en dan ook nog passen in elkaar te maken.
Het zal vast nog wel eens misgaan maar dan maken we gewoon een nieuw onderdeel.
wordt vervolgt!

Groet Mies

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2025, 11:44:54 »
Mooi werk hoor.
Zeker om zelf te ontwerpen heb je toch straks unieke b(r)ouwsels op je baan. :)
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2025, 20:44:36 »
Wauw ... mooi Mies  ;)
Groet Pierre.

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #35 Gepost op: 21 januari 2025, 06:22:15 »
Ondertussen een stukje verder. Hier moet de fabriekshal komen te staan, op poten boven de sporen.
nu druk aan het kozijnen printen. Het geheel in de primer spuiten en dan kijken wat er geplamuurd moet worden.
Ik wil het gebouw een beetje een rode kleur geven maar de juiste kleur vinden is best moeilijk hoewel iktoch wel veel potjes verf heb in de collectie.
Ik denk dat het zelf mengen wordt.

Gelijktijdig ben ik een nieuwe hal voor de hoogoven aan het maken. De 1ste verdieping vloer is klaar.

Deze kleur moet het worden.

Groet Mies

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #36 Gepost op: 21 januari 2025, 06:26:15 »
gelijk dan maar even een overzicht van de helebaan.
Er onder ligt een schaduwstation met 8 sporen
nog lang niet klaar....

Groet Mies

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #37 Gepost op: 21 januari 2025, 13:19:45 »
Een knappe fabriek geworden Mies. Inderdaad een lastig kleurtje. Ik denk rood met licht grijs of wit. Een soort roze-rood. Als ik de foto zo bekijk is er ook nog een waas overheen gespoten met grijs.
Groet Pierre.

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #38 Gepost op: 26 januari 2025, 17:04:32 »
Afgelopen weekend gebouwd aan de nieuwe hoogoven. Veel 3D printen en wachten tot het klaar is om in elkaar te zetten.
Vervolgens in de primer gezet maar die is nu op en kan dus niet verder...
Voor de bordessen heb ik hekwerk besteld en verwacht dat ook morgen binnen zodat ze er op kunnen voordat het geheel gespoten en verouderd wordt.
Ik hoop dat morgen de bestelde primer binnen komt. Ik gebruik Primer van MIG omdat ik die het lekkerste vind spuiten met de airbrush.
Ik heb ook die van Vallejo maar vind die lastig spuiten.
Het fabriekgebouw zit ook in elkaar en staat in de garage te drogen van de grondverf. Heb ff geen zin de kou in te gaan dus foto volgt later.

Ondertussen ook nog 2 gebouwen gemaakt en in de primer gezet, 1 pand voor in de stad en een half relief voor op het industrie deel.

Groet Mies

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2025, 10:44:59 »
Lekker bezig Mies. Ben diep onder de indruk van je gebouwen. Je gaat Floris achterna man. ;)

Zelf gebruik ik vaak primer van de Action. Ook de mat zwart. Gewoon uit een spuitbus. Werkt ook prima.
Groet Pierre.

Offline Michel Bikkel

• Super Modelspoorder
« Reactie #40 Gepost op: 3 februari 2025, 18:19:20 »
Van het weekend de hoogoven in de basis kleuren gespoten. Nu verder afwerken met de poeders en pigmenten.
Het pand van de staalfabriek begint ook vorm te krijgen.
Ik heb een redelijke kleur rood gevonden van Rayher. Toen ik het zodun had gemaakt dat het te spuiten viel dekte het niet meer.
Vervolgens dus maar met de kwast en de roller aan de gang. Daarna de geprinte kozijnen geplaatst.
Vervolgens de Resin printer aan het werk voor wat machinerie op het dak. De koeling begint wat te worden.
Zie nu op de foto dat het grijs van het dak op de gevel zit  :o

Groet Mies