Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

PIKO fabriek #61149

(1/3) > >>

NS1220:
Al jaren ligt hier een doos met zo'n 2kg kunststof dat een fabriek moet worden  ::)
Het is de "Brauerei Schultheiss", NO 61149 van PIKO:

Google search

Vooral dat poortje maakt het een interessant gebouw. Ik heb het een keer voordelig gekocht op de beurs in Veendam.
Nu moet ik toch maar eens een begin maken. In dit topic wil ik verslag doen van de vorderingen.

NS1220:
Heeft het gebouw een voorbeeld? Ach; het wordt onder andere nummers ook verkocht als constructiebedrijf en glasfabriek    :)

NS1220:
Het gaat een flink ding worden van 440×420×205 in mm! Het is nog maar de vraag of het ooit een plaats zal krijgen op een baan maar ik vond hem zo leuk dat ik hem moest hebben  :)

Pierre:
Mooie fabriek Jacob. Ik ben zeer benieuwd naar de bouwresultaten. Succes man. ;)

Wim Corduwener:

--- Citaat van: NS1220 op  3 maart 2021, 00:07:59 ---Heeft het gebouw een voorbeeld? Ach; het wordt onder andere nummers ook verkocht als constructiebedrijf en glasfabriek    :)

--- Einde van citaat ---
Het is een écht mooi gebouw, maar ik geloof niet dat deze fabriek ergens in het echt bestaat. Het gebeurt heel vaak dat bouwpakketten in meerdere uitvoeringen als bouwpakket worden verkocht. En dat is misschien ook wel logisch omdat het in de productiekosten een aanzienlijke besparing oplevert.
Zo worden bouwpakketten van bijvoorbeeld stationsgebouwen in verschillende uitvoeringen uitgebracht. En als gebouwen in het echt al bestaan dan wordt in vrijwel alle gevallen de schaal fors verkleind zodat er meer bouwwerken op je baan passen.
Slechts één voorbeeld: Station Bonn van Faller 110113 (en van Kibri H0 onder nummer 39373) wordt in een kleinere versie uitgebracht als Station Mittelstadt van Faller 110115. En hetzelfde pakket als een kleiner bestuurlijk gebouw onder nummer Faller 131381.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie