Modelbaanbesturing > Digitale vraagbaak

Nieuw type schakeldecoder DK50018 van Digikeijs

(1/6) > >>

koosjong:
Het viel me op dat Digikeijs haar nieuwe schakeldecoder DK50018 op haar site heeft geplaatst.
Nog wel als (met korting!) pre-order. Zie de link:

https://www.digikeijs.com/nl/dk50018-switch-decoder.html

en het filmpje erbij (geluid werkt niet)

https://www.youtube.com/watch?v=Oiiou-YdAi4&feature=emb_logo

In vergelijking met hun huidige schakeldecoder DR4018 is hier sprake van een enorme verbetering.

https://www.digikeijs.com/nl/dr4018-schakel-decoder.html

De DR4018 is (net als de nieuwe DK50018) 'af fabriek' uitgerust om 8 (relais) wissels te schakelen.
Het omzetten naar (alleen) 8 (rood/groen) seinen is nog redelijk te doen.
Wil je echter op 1 module een 'mix' hebben van wissels en ook nog (exotischer meer kleuren) seinen, dan is dit een crime.
Download het manual maar eens van hun site (link hierboven)
Er zijn wel gebruikers die voor het uploaden van de benodigde data hiervoor speciale (excel) tools hebben ontwikkeld, maar het blijft een gedoe.
Als je per DR4018 alleen wissels of alleen seinen instelt, dan kun je natuurlijk bij deze goedkopere versie blijven.

Zoals op het filmpje te zien heeft Digikeijs een 'app' voor op een mobiel ontwikkeld, om het nu ook voor een 'normale' gebruiker dat (CV) programmeren mogelijk te maken.
Dit is een enorme verbetering en  ziet er op het eerste gezicht heel gelikt uit. De verbinding tussen mobiel en de DK50018 wordt gemaakt met Bluetooth.

Zoals je kan zien is de prijs niet onaanzienlijk, maar nu iets minder duur!
Ik ga toch de nieuwe module testen, als ie een keer geleverd wordt natuurlijk!
Zal mijn ervaringen hiervan, onder dit topic, melden.

Prettig weekend, Koos


Michel Bikkel:
Hoi Koos,

Ik ben mn Digikeijs modules allemaal aan het vervangen. Een aantal houd het adres niet vast in het geheugen met gevolg dat het op de baan een puinhoop wordt.
Ik heb nu 4 wissel decoders vervangen voor de WDD van Rosoft, en 1 terugmeldmodule, ook van Rosoft. Qua prijs verschillen ze niet heel veel van elkaar en ik ben tevreden hoe het werkt.

Oja ook in een nieuwe centrale geïnvesteerd, DR5000 vervangen voor een Zwarte Z21. :-)

koosjong:
Hi Mies,
Dank voor je reactie.
Een vraag: na hoe lang gebruik had je problemen met de Digikeijs modules?
en lag het ook aan de DR5000 centrale? Ook met de Rosoft modules op de DR5000?
De overgang naar de Z21 is een flinke stap, ook qua investering
Ben benieuwd, Koos

Anne W:
Het adresverlies bij de Digikeijs wisseldecoders is een bekend probleem, er zit een ontwerpfout in, er is een "workaround", daarvoor moet je even zoeken op het Benelux forum.

Groet, Anne W

Michel Bikkel:

--- Citaat van: koosjong op 30 januari 2021, 10:41:09 ---Hi Mies,
Dank voor je reactie.
Een vraag: na hoe lang gebruik had je problemen met de Digikeijs modules?
en lag het ook aan de DR5000 centrale? Ook met de Rosoft modules op de DR5000?
De overgang naar de Z21 is een flinke stap, ook qua investering
Ben benieuwd, Koos

--- Einde van citaat ---

Niet alle decoders hadden er last van. Sommige al sinds dag 1, andere pas veel later.
Het lag niet aan de DR5000. Deze centrale heeft wel last van communicatie verlies.
leuk ding maar heeft wat kinderziektes. door een dispuut tussen de ontwerper en bouwer/uitgever staat het project stil mbt updates.
De Z21 is wat dat betreft wat deugdelijker, echter zoals je zelf al schrijft hangt daar ook een ander prijskaartje aan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie