Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Algemene Tips & Trucs

Lima en Piko rails te koppelen?

(1/2) > >>

hansdevries:
Beste modelbaan liefhebbers.
Na lange tijd heb ik m'n oude hobby weer opgepakt.
Ik ben aan het verzamelen. De treinstellen die ik verzamel, zijn die in Nederland rijden of gereden hebben.
Ik heb een partij rails van Piko en Lima.
Is er een mogelijkheid deze twee verschillende systemen aan elkaar te koppelen?

Rob:
Hoi Hans,
Heb je een foto van de betreffende rails? We hebben niet allemaal Lima e/o Piko rails liggen.
Koppelen zou altijd moeten kunnen, maar daar zal wel wat geknutseld moeten worden. Een plaatje van de rails helpt om mee te denken hoe.

Rob

hansdevries:
Hierbij in pdf een foto.
Lastig dat er geen jpg op de site gezet kan worden.

hansdevries:

--- Citaat van: Rob op 23 december 2020, 10:12:37 ---Hoi Hans,
Heb je een foto van de betreffende rails? We hebben niet allemaal Lima e/o Piko rails liggen.
Koppelen zou altijd moeten kunnen, maar daar zal wel wat geknutseld moeten worden. Een plaatje van de rails helpt om mee te denken hoe.

Rob

--- Einde van citaat ---
Hoi Rob,
Ik heb een bijlage toegevoegd.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes, Hans

Wim Corduwener:

--- Citaat van: hansdevries op 23 december 2020, 12:00:15 ---Hierbij in pdf een foto.
Lastig dat er geen jpg op de site gezet kan worden.

--- Einde van citaat ---
Dat kan alleen als je via een fotoserver even een account aanmaakt zoals bijvoorbeeld Flickr of MyAlbum. Daarvandaan kun je dan een linkje naar dit forum kopiƫren en die staat dan direct bij je tekst. Op die manier doen we het allemaal en dat werkt prima.
Een nadeel van PDF-bestanden is dat je dan extra moet klikken, downloaden en dan weer vanaf je computer het bestand moet openen. De meeste forumleden vinden dat teveel gedoe en zullen je pdf-bestand ook niet bekijken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie